Waardoor heb ik stuiptrekkingen in mijn nek?

Ik heb al sinds 2 jaar irritante stuiptrekkingen in mijn nek. Ik weet niet hoe dit komt of waardoor. weet iemand het? Het is namelijk erg irritant dat mensen naar mij kijken als mijn hoofd opeens omhoog schiet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
Ritsuka
10 jaar geleden
wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben daar nog niet heen geweest omdat het ook gewoon niets kan zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het kan ook wel iets zijn, wij kunnen hier alleen raden naar de oorzaak en allerlei vervelende ziekten of afwijkingen naar voren brengen, de arts kan onderzoeken wat het werkelijk kan zijn, deze kent ook jouw ziektegeschiedenis en medicijngebruik. Wees verstandig en ga naar je huisarts, die vindt niets fijner, dan goed nieuws te brengen. Bij sommige ziektes of afwijkingen kan er in een vroeg stadium nog veel voor je gedaan worden, wat moeilijker wordt naarmate je er langer mee doorloopt.
Ritsuka
10 jaar geleden
het is al 2 jaar lang, dan lijkt mij dat je toch wel eens heen kan gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi bloodeye, Ik las jouw vraag bij toeval en je klacht doet me erg denken aan 'Torticollis spasmodica' een vorm van dystonie. Op www.dystonievereniging.nl/ valt er goede informatie over te lezen, maar wanneer je er op googeld valt er uiteraard nog veel meer over te vinden. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Mocht je je probleem hierin niet herkennen, dan zou ik toch ook naar de huisarts gaan. Het lijkt me een heel vervelende klacht die jijzelf en de dokter serieus mag nemen. Groetjes,
Isa

Antwoorden (2)

Als je vaak in de stress zit of sport dan kan je makkelijk een magnesium tekort oplopen. Magnesium is nodig voor vele biologische functies in het lichaam, inclusief meer dan 300 enzymatische reacties.
Een tekort aan magnesium wordt vaak over het hoofd gezien omdat het niet in verband gebracht wordt met een bepaald syndroom. Tekenen van een tekort zijn spierzwakte, verlies van eetlust, overgeven, diarree, vermoeidheid, zenuwachtig en geïrriteerd worden. Als het tekort doorzet kan dit leiden tot spiertrekkingen, krampen en stuipen. Een tekort kan ook ontstaan als men vaak overgeeft of langdurig last heeft van diaree, bij misbruik van diuretica of bij laxeermiddelen en bij overmatig alcohol gebruik. Als men een hoge inname heeft van calcium, proteïne, vitamine D en alcohol heeft men meer magnesium nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gilles de la Tourette? Dat heb je in vele soorten, mate.
(En nee het is niet alleen met geluiden of scheldwoorden, ook met tics en bewegingen)
Even langs je huisarts! En idd kan het ook niets zijn of stress.