Hoe komt het dat je dronken word, wat gebeurt er dan met je?

hoe komt het dat mensen dronken worden? door dat ze te veel alcohol op hebben, dat weet ik. Maar hoe komt het dat je wel "anders" gaat doen van alcohol en niet van ranja.. wat is het grote verschil (ja de alcohol) maar toch... ik blijf het raar vinden dat ik van een paar tequilla's toch wel anders ga doen dat dat ik de hele avond op limonade geleefd zou hebben...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Alcohol verdooft de hersenen. Hoeveel ze verdoofd worden hangt af van de hoeveelheid alcohol die je drinkt. Het effect is per persoon verschillend. Het is afhankelijk van je
geslacht, wat je gewicht is en of je gewend bent om alcohol te drinken. Gemiddeld kun je zeggen dat alcohol drinken de volgende effecten heeft:

Na twee tot drie glazen:
De hersenen worden een beetje verdoofd. Je voelt je wat vrijer, meer ontspannen en vrolijker.
Je durft meer en wordt minder verlegen. Dit wordt loskomen genoemd.

Na vier tot zes glazen:
Je zelfvertrouwen wordt groter. Je durft meer dan anders. Je denkt ook dat je meer kunt. In werkelijkheid kun je minder goed horen, zien en bewegen. Je reactievermogen neemt snel af. Alleen heb je dat zelf niet in de gaten. Alcohol versterkt hoe je je voelt. je kunt daardoor vrolijk worden, maar je kunt je ook verdrietig gaan voelen of aggressief worden. Je wordt aangeschoten.

Na zeven of meer glazen:
Als je nog meer drinkt wordt je dronken. Als je dronken bent zie je de dingen niet meer scherp. Je kunt je bewegingen moeilijker beheersen. Je wordt onverschillig en je reactievermogen wordt nog slechter. Je doet dingen die je niet zou moeten doen als je nuchter was. Het geheugen werkt niet meer zo goed en soms herinner je je later niet meer zo goed wat er gebeurd is. Soms wordt je overdreven emotioneel, bijvoorbeeld heel zielig of romantisch. Praten gaat niet meer zo goed, je gaat 'lallen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kijk hier maar eens:
http://www.goeievraag.nl/vraag/dronken-alcohol.26570
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De alcohol die je drinkt komt via de mond en slokdarm in de maag. Een heel klein deel wordt daar omgezet. De rest komt onverteerd, in pure vorm, in het bloed terecht en
dus ook in onze hersenen. Wanneer alcohol bij de hersenen, worden die eerst een beetje verdoofd. De uitwerking die alcohol heeft op de hersenen, noemen we een roes. Het gedeelte van de hersenen waarin de angstgevoelens en remmingen zich bevinden, worden als eerst verdoofd. Na het drinken van 2 à 3 glazen alcohol kom je in een lichte roes. Je voelt je dan meer ontspannen en je bent minder verlegen. Ook zie je meer kleur en je word vrolijker. Als je meer drinkt dan enkele glazen, verandert je stemming en gedrag duidelijk. Je komt van een lichte in een zware roes. Je gedrag wordt emotioneler en je gaat jezelf overschatten. Tegelijkertijd heb je moeite om situaties te beoordelen en je reactievermogen is al aardig teruggelopen. De coördinatie van je spieren is aangetast en links van je gezichtsas kun je minder zien (tunneleffect). De kans op misselijkheid en braken word groter. Ook zie je dubbel en je zweet, je krijgt rode ogen. Bij meer dan 10 glazen alcohol raken je zintuigen verdoofd. Je bent totaal in de war.
Tegen de 4 promille (ongeveer 13 glazen voor vrouwen en 19 glazen voor mannen) wordt de kans op bewusteloosheid zeer groot. Vanaf hier ontstaat levensgevaar. Je kunt in coma raken en uiteindelijk sterven aan demping van het centrale zenuwstelsel, omdat de ademhalingscentra in de hersenen verlamd raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alcohol drinkt, heeft dit invloed op je stemming en lichaam.
Hoe meer je drinkt, hoe groter de invloed op je lichaam.
Hieronder staan een aantal dingen die er met je gebeuren bij het aantal glazen die je hebt gedronken in een paar uur. De dingen die veranderen kunnen wel verschillend zijn voor mensen, het hangt af van het geslacht, gewicht, leeftijd en hoe je je op dat moment voelt.

Klik op de link!

http://www.scholieren.com/werkstukken/15230
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alcohol komt via de slokdarm, de maag en de dunne darm in je bloed terecht. Alcohol komt dus ook in je hersenen terecht. Dat is een belangrijke plek, want daar worden veel functies van je lichaam bestuurd. Je hersenen raken door de alcohol verdoofd.

Bij een kleine hoeveelheid alcohol is dat niet zo erg; de meeste mensen worden er alleen wat vrolijker van. Maar als je te veel drinkt wordt dat verdovende effect veel duidelijker. Je reactievermogen wordt minder: alles gaat trager. Je hoort en ziet minder goed, je kan minder goed lopen en je gaat minder goed praten. Vaak wordt je ook erg moe! Dan ben je dus dronken.