Is de magnesium 250 mg van de tuinen eigen merk goed opneembaar?

Ik kan dit nergens terug vinden. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Vast wel, even kijken voor wisselwerking.
heb je echt tekorten dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga toch maar voor die van Solgar, schijnt beter te zijn omdat deze citraat betreft en niet laxerend is zoals die van de tuinen. Ik las dat magnesium gunstig is bij hoofdpijn en pijn in de benen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Oh, je bedoel die pot? Die is meer bedoeld voor in een (voeten)bad.
Helpt goed als je spierpijn hebt, maar dat poeder inslikken is inderdaad laxerend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Citraat is er ook van meerdere merken. De goedkopere zijn meestal oxide en dat neem je niet goed op.
(duurdere merken verkopen trouwens ook magnesium-oxide, dus alleen de prijs zegt niks)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik bedoel de pillen niet de creme.
Ritsuka
10 jaar geleden
Creme? Er is volgens mij geen creme.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Olie excuus.
Ritsuka
10 jaar geleden
Even een verwarring, ik dacht dat je deze bedoelde, magnesiumsulfaat: http://www.detuinen.nl/bitterzout.html
Die is bedoeld voor in bad/voetenbad, tegen spierpijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik bedoel de pillen. Ze zouden ook helpen tegen hoofdpijn/zenuwpijnen etc.

Antwoorden (3)

Dit hangt van het soort verbinding af. Bovendien wordt magnesium alleen opgenomen als dit gecombineerd wordt met calcium (in de goede verbinding).
Maar waarom zou je magnesium willen gaan slikken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als magnesium in aanraking komt met water dan reageert het.
als dit product magnesium bevat moet je naar het ziekenhuis.
dus niet doen!

Toegevoegd na 8 minuten:
als antwoord op de vraag:
over het algemeen heb je voldoende magnesiumzouten in je lichaam. tenzij een dokter anders zegt natuurlijk. dus in het geval dat je voldoende hebt van dit zout zoals 99% van alle mensen word het totaal niet opgenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je hiermee? Het zijn voedingssupplementen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mij werd eens vertelt dat zwavel in de pure vorm er in zat.
dat kan niet want dat ontploft. dus zit er een zwavelzout in wat het lichaam mogelijk kan gebruikenl. maar net zoals vitaminen is een teveel aan dat zou onnodig en plas je het gewoon weer uit.
tenzij je van de dokter meer magnesium binnen moet krijgen zou ik het niet meer kopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit geen zwavelzout in hoor? Ik vraag me af waar jij je antwoord op basseerd?
Je moet kijken of het magnesiumoxide is. Als dat zo is kan je lichaam het niet opnemen en heb je er dus eigenlijk niets aan. Als je het pilletje in een glas water gooit en het lost niet op dan is het waarschijnlijk een oxide. Je kan beter magnesiumcitraat kopen, dat lost wel op in water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb magnesium citraat gekocht van Solgar. Ben benieuwd of ik er iets van merk.