Ben ik aangekomen in spieren? (lees beschrijving)

Ik eet al ruime tijd dezelfde normale/gezonde hoeveelheden. Dit iedere dag hetzelfde. Hierbij was mijn bewegingspatroon ook normaal, ik denk ongeveer uurtje rustig fietsen buiten en een uurtje wandelen. Nu heb ik dit een week of 5 geleden uitgebreid. Sindsdien beweeg ik iedere dag vrij veel: 1,5 uur op de spinningfiets, 4 uur wandelen, en een uur rustig fietsen.
Vanochtend heb ik me dan weer eens gewogen en het bleek dat ik 6 ons was aangekomen.. Als ik heel logisch na zou denken dan zou ik toch juist moeten afvallen? Want ik verbrand nu veel meer dan eerst en toen bleef ik stabiel. Of kan het zo zijn dat een deel van mijn vet om is gezet in spieren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je meer bent gaan eten....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat staat ook in mijn beschrijving. Ik eet iedere dag dezelfde hoeveelheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Loop je dan nu niet rond met een enorme honger dan? Zo nee dan klopt het wel.
Ritsuka
10 jaar geleden
soms eet je onbewust meer en vergeet je dat later. reken je drinken ook mee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik eet nooit onbewust. (Eetstoornisverleden). Hou van iedere dag bij wat ik eet en hoeveel kcal. Ik drink alleen water en thee, geen dranken die calorieën bevatten.

Antwoorden (2)

Je beweegt wel heel erg veel op een dag hoor, let op dat je niet oververmoeid raakt.
Maar je bent meer gaan spinnen, dat is erg intensief, kans is groot dat je iets meer ontwikkelde spieren hebt gekregen in je benen.
Als je intensiever sport, in combinatie met goed eten (eiwitten zijn ook belangrijk) dan kunnen je spieren groeien.

Maar 6 ons is echt heel weinig, dit kan ook door hormonale schommelingen komen. Voor een gezonde vrouw is dit tijdens de gehele menstruatiecyclus circa 1-1,5 kilo.

Toegevoegd na 2 minuten:
De weegschaal zegt trouwens niet veel. Als ik puur op de weegschaal af zou gaan, ben ik 10 kilo zwaarder geworden. Maar als ik kijk naar mijn maten, in de spiegel en naar mijn vetpercentage, zie ik dat ik slanker ben. Ik heb meer spiermassa, en minder vetmassa.
Dus je kunt eigenlijk beter kijken naar hoe je kleding zit (losser of strakker, bij mij is het strakker bij de bovenbenen en losser bij taille). Of je neemt elke maand een foto, zelfde pose, belichting en ondergoed aan, om te vergelijken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik ben het eens met de vorige antwoorder dat je wel erg veel beweegt. Als je je lichaam wilt ontwikkelen is het belangrijk dat je je spieren ook voldoende tijd geeft (rust, dus) om te herstellen. Want dat is waar spiergroei vandaan komt.

Het toenemen in gewicht doordat vet verbrand wordt en spieren groeien kan inderdaad. Het is misschien een idee dat je een vetmeting laat doen. Meten is weten, tenslotte.