Zo'n kastje heb ik ook. Dat heet de hyperfree en is gewoon bij de apotheek te koop. Volgens mij hebben drogisten hem ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij mist de link dan maar zo:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen. Adem in en uit in een (liefst) papieren zak. Op die manier verminder je de zuurstofopname, en ga je vanzelf rustiger ademen.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat dacht ik dus ook, totdat ik er een link bij ging zoeken:
https://www.thuisarts.nl/hyperventilatie/ik-heb-last-van-hyperventilatie
Reddie
10 jaar geleden
Het gaat niet om de zuurstofopname. Die blijft praktisch 100%.
Bij hyperventilatie blaas je teveel CO2 af, waardoor de pH te hoog wordt. Die hoge pH zorgt voor de bekende verschijnselen.
@crea, als je in een zakje blaast neem je de uitgeademde CO2 weer op, en dat helpt wel degelijk.
teusvh
10 jaar geleden
Ademen door een metertje tuinslang wil ook wel helpen. Dan adem je immers steeds het laatste gedeelte van de lucht die je uitademde weer in. Bovendien verhindert de weerstand dat je te snel ademt.
Geen. Er zijn wel speciale kastjes te halen als je er regelmatig last van hebt, daarvoor zou je je huisarts eens kunnen vragen. Ze lijken een beetje op een rekenmachine.