Zitten in de herengeuren echt kruiden en aroma uit eiken ?

Bij alle of de meeste herengeuren zie je dat er bijvoorbeeld lavendel of mandarijn of kaneel en aroma uit eikenhout, en zo een hele lijst

Is dat echt zo ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zijn merken die werken met de oliën van de ingrediënten die jij noemt, verkregen door bijvoorbeeld destillatie of persen of extraheren (er zijn ook nog andere manieren), maar de meeste merken werken met de synthetische, nagemaakte variant. De originele olie verkrijgen is een behoorlijk kostbaar proces! Voor 1 liter rozenolie heb je bijvoorbeeld een vrachtwagen vol blaadjes nodig. Dat is dus de reden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah werkt dat zo net als bij voedsel producten als er 1% appel of concentraat in zit dag je hem appelsap noemen en dat het erin zit ? Zo niet dan moeten ze het eerlijk erbij zetten vind ik.
(na maak rozenolie of synthetische) Wat ik nogal vreemd vond de Hugo Boss No 1 geur kost bij Wehkamp 23 euro en bij een andere winkel 58 euro maar er staat het zelfde op en geen na-maak variant anders moeten ze dat erbij vermelden. Flink prijs verschil en die van 23 euro heeft goede review's dat hij lang blijft zitten, lekker sterk is, aanrader is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mjah, origineel is niet altijd beter, niet in parfumland. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de kwaliteit van de oogst minder is of dat het origineel teveel beïnvloed word door de warmte van de huid... Of dat een ingrediënt zeldzaam is, of dieronvriendelijk (amber, muskus).
Kijk, de merken zelf beweren niet dat ze het orginele ingrediënt gebruiken, dan wordt vaak op websites geplaatst om de consument een indruk te geven van de geur.
Wat je zegt over Hugo Boss, het draait allemaal om inkoopprijzen en marges. Misschien heeft de ene site een goede korting bedongen bij de leverancier of besluiten ze met een lage marge genoegen te nemen. Dat kan een overweging zijn.
Mijn mening is, dat goedkoop voor jouw portemonnee wel leuk is, maar dat dat wel ten koste gaat van kleinere firma's die minder goede korting kunnen bedingen... Hierdoor gaan de kleintjes failliet, ik persoonlijk vind dat een verlies. Ik bedoel daar niet mee dat je het niet bij Wehkamp moet halen hoor, maar probeer eens verder te denken.