Als een wervel in de rug vekeerd staat, valt dat dan te opereren?

Bij haar is een wervel verschoven en vastgegroeid. Hier heeft ze erg veel last van en kan niet goed normaal lopen. De dokters zeggen dat dit alleen te behandelen is door middel van fysiotherapie. ik echter, geloof hier helemaal niks van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Laat haar eens contact zoeken met een osteophaat!
Hier een link die uitleg geeft over osteopatie.
Ik en mijn gezin hebben er erg goeie ervaringen mee en over het algemeen (afhankelijk van hoe je verzekerd bent) word het gewoon vergoed.
http://www.osteopathie-kaijen.nl/nl/html/osteopathie.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

IK heb zelf ook rugklachten heb de hele medische werled afgelopen.
Maar ben nu bij een ostiopaad onder behandeling en heb er veel baat bij of ik er ooit van afkom is ten tweede maar de pijn is een stuk minder
Ook mensendieck is een optie daat leren ze je houding te veranderen zodat je beter kunt bewegen

Toegevoegd na 1 minuut:
Doktoren zijn niet zo voor alternative geneeswijze maar vaak heb je daar het beste resultaat

Toegevoegd na 1 minuut:
Doktoren zijn niet zo voor alternative geneeswijze maar vaak heb je daar het beste resultaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De artsen hebben wel gelijk. Het opereren aan ruggenwervels is extreem riskant. Door je ruggenwervels loopt je ruggenmerg, onderdeel van het centrale zenuwstelsel. Tijdens een operatie aan een wervel is er een hoog risico op beschadiging van het ruggenmerg. Gevolg: je kunt voor de rest van je leven verlamd raken. Alleen al om die reden is het sterk af te raden om zo'n operatie te proberen. Dat risico heb je er echt niet voor over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, bij de ziekte van Bechterev, waarbij vastgroeien van wervels voorkomt, kan de rug op de operatietafel gebroken worden en anders weer gefixeerd worden, zodat men het hoofd in een vertikale as heeft staan...

Maar ik verzoek je dat bij haar niet zelf te doen, maar door een specialist te laten uitvoeren... En meestal hebben doktoren in deze meestal gelijk, fysiotherapie is de oplossing of een bottenkrakerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het St. Elizabethziekenhuis in Tilburg wordt deze operatie uitgevoerd.. Mijn vriendin is door Dr. Mayer geholpen maar of die er nog werkt weet ik niet.. Informeer maar eens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij als DorSano kliniek kunnen wel degelijk wat voor deze klachten betekenen. Het onderzoek en therapie worden door zorgverzekeraar volledig vergoed mits U fysiotherapie vodoende hebt meeverzekert
Kijk maar eens op www.lage-rugpijn.nl