Man heeft zijn nachtrust hard nodig en snurkt hard Vrouw slaapt al jaren slecht Maak je hem wakker of laat je hem slapen je ligt toch wakker

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Probeer allereerst eens de oorzaak van het snurken te achterhalen. Verstandig is dat uw man eens langs de huisarts gaat. Huisarts kan evt doorverwijzen naar specialist.

Verder kan het helpen dat uw man een andere slaaphouding aanneemt. Personen die op de rug slapen, snurken sneller en meer dan personen die op hun zij of buik slapen.

Als niks meer helpt kunt u zoals al geopperd is oordoppen gaan dragen. Het dragen van oordoppen went best snel.

Structureel gescheiden gaan slapen is natuurlijk ook een optie, maar dat lijkt me iets dat u als laatste pas wil toepassen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve iedereen die dit leest. Alle begin is moeilijk en mijn vraag was veel te lang. Moest hem behoorlijk inkorten en nu komt hij niet uit de verf. Ik hoop langs deze weg alle antwoorders te bereiken om ze te bedanken. Alle antwoorden waren goed, maar deze vond ik de beste. Het gesnurk van mijn man klinkt mij als muziek in de oren. Hoe dat kan? kijk op www.ekelo.web-log.nl
dank je wel en wie weet misschien vind ik nog een berichtje van jullie op mijn website. Zou ik leuk vinden.
José

Andere antwoorden (11)

Verhelp of verminder het snurken bij de man. Zo slapen jullie allbei prettig en komen jullie beide tot rust.

Zie: http://www.snoozer.nl/ of

http://www.byebyesnore.nl/?gclid=CN340N6Rm6ACFcUB4woddnUmdg of

http://www.silence-antisnurk.nl/

Succes! En slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heeft die man zijn nachtrust hard nodig ? Daarbij komt dan het snurken. Misschien is dat de reden dat de vrouw slecht slaapt. Heeft niet iedereen zijn nachtrust nodig ? (Uitgezonderd de mensen die in ploegendienst werken of in de zorg die slapen op andere tijden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik niet kan slapen vanwege mijn partner die slaapt, zou ik ergens anders gaan slapen, bv in een ander bed of met oordopjes in. Ook kan het helpen om een uur eerder naar bed te gaan, zodat je alvast slaapt. Je partner wakker maken verschuift het probleem van jou naar hem, en is niet oplossingsgericht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oordopjes, de uitvinding van de eeuw! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wakker maken stopt het snurken even, zodat jij weer in slaap kunt vallen, maar even later ben je weer wakker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Anniebo, dus zowel voor je partner als voor jezelf is wakker maken geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag was veel te lang en moest hem inkorten. Komt dus niet uit de verf. Het gesnurk klinkt mij als muziek in de oren. Hoe dat kan? kijk op www.ekelo.web-log.nl
bedankt,
José
Ook ik heb erg veel last gehad van het snurken van mijn man.
Nachten heb ik op de bank geslapen, heel vervelend.
Totdat ik een tip kreeg van iemand om oordopjes te kopen.
Na enig zoeken kwam ik uit op de 'herriestoppers', klein pilletje van draaien , en in je oor stoppen.
Hele oerwouden kan hij omzagen nu, ik slaap weer gezellig naast mijn man en heb er geen last meer van.
Het is wel even wennen, maar het helpt echt, de oordopjes dan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg met die herriestoppers altijd zo'n vervelende "zoem" in m'n hoofd. Maar gelukkig snurkt mijn man niet of heel weinig :-)
1. Laat hem slapen , zoniet zijn er twee wakker en niet bijster gelukkig 2. Zoek oorzaak : ofwel echte apneu en daar is een speciale behandeling voor nodig ofwel te veel alcohol en dan kun je vermijden 3 Ultieme oplossing : andere kamer en/of oordopjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij alleen snurkt als hij op de rug ligt dan moet je een tennisbal op het t shirt naaien ten hoogte van de schouderbladen dan draait hij wel weer op de zij .
Maar als hij altijd snurkt dan naar een dokter en laten verwijzen naar het ziekenhuis om de oorzaak te laten vaststellen en laten behandelen.
Het is de moeite waard .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smeer wat tandpasta onder zn neus en je slaapt prima,helpt écht!! Succes en truste alvast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd: Man heeft zijn nachtrust hard nodig.
Het lijkt mij dat de vrouw die al jaren slecht slaapt haar nachtrust momenteel harder nodig heeft dan de man.

Het gaan slapen in een andere kamer is zeker een prima oplossing, als je daartoe de mogelijkheden hebt. Anders kun je de bank nog kiezen. Maar bij ons thuis (ik ben ook zo'n wakker liggende vrouw van een notoir snurker) ben ik echt niet degene die hiervoor het bed verlaat. Aangezien mijn man mij wakker houdt mag hij af en toe elders een plekje zoeken zodat ik ook aan mijn rust toekom.

Ik lig wakker, of ik word wakker van het snurken, en geef hem constant een por of schop hem (uiteraard niet al te hard ;-) tegen zijn benen. Niet om hem wakker te maken, maar ervoor te zorgen dat hij gaat verliggen van zijn rug naar zijn zij. Dan houdt het snurken voor korte tijd weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb precies het tegenover gestelde.Hier kan ik niet slapen door het gesnurk.Ik stoot haar dan aan,of probeer haar op haar andere kant te draaien.Lukt het dan nog niet,maak ik haar wakker dmv haar telefoon.Dit is het enige waar ze echt wakker van wordt.Klinkt egoistisch,maar ik niet slapen door haar...zij ook niet slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat ook met mijn vriend, en aangezien we beiden in studentenhuizen wonen, is er geen andere kamer om in te gaan slapen. Ik maak hem wel wakker als hij snurkt, dan gaat hij in een andere houding liggen waarin hij niet of minder hard snurkt.
Alleen als hij verkouden is, is het in alle houdingen even erg, en helpt dat niet. Dan blijft hij meestal expres 10 minuten wakker, zodat ik weer in slaap kan vallen.

Ik vind dat ook niet egoistisch, je moet samen een manier vinden waarop je beiden genoeg slaap krijgt.
Een reservebed in een andere kamer, waar je kan gaan liggen als je teveel last hebt van het geluid, lijkt mij de handigste oplossing. Oordopjes eventueel, als je oren er tegen kunnen, maar ik weet niet of het goed is om elke nacht zoveel uren lang oordopjes in je oren te hebben, qua bacterienvorming.
Als die twee dingen afvallen, moet je toch samen wat verzinnen, je kan niet degene die er last van heeft in haar eentje met het probleem laten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak 'm niet wakker maar geef 'm wel een duw zodat ie zich wat omdraait en het snurken (tijdelijk) over is.
Iedereen heeft een goede nachtrust nodig, ook de vrouw.