Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik verzekerd als mijn hond mijn voortanden vernield ?.

Mijn hond botste met zijn kop tegen mijn voortanden deze moeten er nu uit ben ik daarvoor verzekerd ?.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan of je een aanvullende tandverzekering hebt, tenzij je jonger bent dan 18 jaar, dan zit het trekken van tanden kiezen in het basispakket van je zorgverzekering. Vanaf 18 jaar wordt het alleen vergoedt als het door een kaakchirurg gebeurd. Het kunstgebit zit ook in je basispakket. Een paar voortanden laten trekken valt hier niet onder, dat zal je dus zelf moeten betalen, tenzij je een aanvullende tandverzekering hebt. Je hond is met jou meeverzekerd voor schade die hij/zij aan anderen toebrengt, met anderen wordt bedoeld, mensen die buiten het gezin vallen. Daar val jij dus niet onder.
Sterkte hiermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de Aansprakelijkheidsverzekering (AVP) kan de aansprakelijkheid voor schade die je huisdier veroorzaakt ook verzekerd zijn. De AVP kan ook de aansprakelijkheid voor letselschade dekken die veroorzaakt is bij een gezinslid. Dat is bijvoorbeeld het geval in de polis van Nationale Nederlanden. Polisvoorwaarden en eigen risico kunnen verschillen per polis en verzekeraar. Je kunt de polisvoorwaarden doornemen van jouw Aansprakelijkheidsverzekering of contact opnemen met de schadeafdeling van je verzekeraar.

Toegevoegd na 20 minuten:
Ook in de bron AllesOverVerzekeren van het Verbond van Verzekeraars staat vermeld:
- Schade veroorzaakt door jouw huisdier, of door (on) roerende zaken (zoals een huis of een stoel of keukentrap) die je bezit
- Letselschade die gezinsleden bij elkaar veroorzaken, materiële schade van gezinsleden onderling is niet gedekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding