Wat is er aan de hand als je menstruatiepijn hebt terwijl je de pil slikt (de strip nog niet op is)en gemeenschap hebt gehad?

Ik heb laatst seks gehad maar ben aan de pil. We hebben verder geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt. Hij zegt geen soa's te hebben. Na dat ik de strip af had ben ik gewoon ongesteld geworden toen nergens last van. Vanaf toen inmiddels bezig met de derde strip en nu heb ik last van menstruatiepijn terwijl ik met de strip bezig ben. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je menstrueert niet als je de pil slikt, maar krijgt in de stopweek een onttrekkingsbloeding.
Ritsuka
10 jaar geleden
hij kan wel meer zeggen, zonder een test weet je het niet zeker
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Meisje wees toch zuinig op je lichaam. Iedereen kan zeggen dat hij geen SOA heeft. :-( Ik gebruik zelf de prikpil, waardoor ik helemaal niet menstrueer. Maar ik heb af en toe wel ineens buikpijn alsof ik ongesteld ben. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is, dan is er dus niets aan de hand. Maar echt serieus. Doe het gewoon veilig. Voor jezelf. Voor hetzelfde geld heeft hij AIDS of is hij hiv positief. Dan kan jij het ook krijgen en dat wil je echt niet.

Antwoorden (1)

Je denkt zelf al in de goede richting. SOA's kunnen wel degelijk dit soort klachten veroorzaken. Je seksuele partner(s) kunnen iets onder de leden hebben zonder het zelf te weten.
Daarnaast kunnen uiteenlopende aandoeningen aan je baarmoeder dan wel eierstokken ook dit soort klachten geven. Echter kunnen deze klachten ook onschuldig zijn.

Om goed te kunnen bepalen waar het nu precies aan ligt is het cruciaal dat je hiervoor je eigen huisarts raadpleegt. Wanneer je op internet gaat zoeken is het voor een 'leek' moeilijk om onderscheid te maken.

Succes en beterschap (van een medisch professional)