1dag ongsteld geweest en bijna geen bloed

ik ben 1dag ongsteld geweest en bijna geen bloed verloren. ben aan de pil en heb hier nog nooit eerder last van gehad.
wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Toegevoegd na 18 minuten:
ben op tijd gestopt met de pil moet donderdag weer beginnen

Weet jij het antwoord?

/2500

Te lang doorslikken? Neem contact op met je huisarts.

Soms kan het ook te maken hebben met stress en/of ziek geweest zijn. Belangrijke vraag is echter... heb je heb al dit tijd regelmatig geslikt/ben je ziek geweest (diarree of overgeven) tijdens het slikken/is er iets anders waardoor de betrouwbaarheid van de pil beinvloed kan zijn. Zo ja, heb je gedurende die tijd onveilige sex gehad... Als het antwoord ja is dan zou ik voor de zekerheid even langs de dokter gaan. Is het antwoord nee dan kan het gewoon zo zijn dat het een beetje van slag is. Ik ehb het ook wel eens gehad in een tijd dat ik erg gestresst was. Maak je je erge zorgen... ga dan sowieso even langs de huisarts, vind je het gewoon een beetje gek dat het nu zo weinig is... wacht komende maand af, is het dan nog zo, ga dan even langs de huisarts. Of gewoon de huisarts(assistente) even bellen, die kunnen vast ook al wat van je zorgen wegnemen c/q je adviseren.

Ik zou het gewoon even aankijken. Het is niet meteen tijd voor groot alarm. Ik ben jarenlang aan de pil geweest. Voordat ik eraan begon was ik altijd 6 a 7 dagen de klos en vrij heving. Dat was tijdens m'n periode dat ik aan de pil, veranderd naar meestal ongeveer 4 dagen en een stuk minder hevig. Nu ik alweer een tijd gestopt ben, verlies ik vaak de eerste dag heel veel bloed en heb ik erg last van mn rug/buik, en daarna 2 a 4 dagen een beetje "vaagjes" ongesteld met wisselend bloedverlies en wisselende pijnklachten. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het slikken van de pil HEEL veel invloed heeft op je ongesteldheid (zowel tijdens als erna). Als je nog niet zo lang aan de pil bent, kan je ervan uit gaan dat je lichaam even moet aanpassen aan het "ritme" dat je nu kunstmatig creeert. Ben je wel al langer aan de pil, dan zou ik even de stopweek afwachten en daarna eventueel met de arts overleggen. Er zijn zoveel invloeden van buitenaf die bepalen hoe je ongesteldheid verloopt, soms verstoor je gewoon een beetje het verloop ervan en is er eigenlijk niet zoveel aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100