Hoeveel val je ONGEVEER af als je een week op drinkbouillon leeft?

Ik ga dit niet alleen drinkbouillon drinken , ik ga er meer bij eten . Ik zoek uit van wat voor eten ( drinken) je het snelst afvalt! Dus a.u.b. geen reacties van '' weetje hoe ongezond dat is '' gelieve die reacties bij u/je te houden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Als je alleen op drinkbouillon leeft, zul je snel gaan afvallen. Maar het is absoluut niet gezond, het enige wat je binnen krijgt is water met zout, je zult heel snel flauw gaan vallen.
Je verliest misschien wel wat vet, maar voornamelijk vocht (omdat je glycogeen voorraad in je spiere opraakt) en ook spieren.
Hoe lang je dit volhoud hangt er van af hoeveel reserves je lichaam heeft, zal vast een paar kilo zijn, maar dit is echt niet blijvend.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er bestaat geen eten waarvan je het snelste afvalt. Simpel gezegd gaat het om kcal in versus kcal uit. Dus hoeveel je eet en hoeveel je verbrand.
Dingen als patat, hamburgers en dergelijke bevatten veel kcal, hier heb je snel de neiging van om te veel te eten.
Maar groenten en fruit zijn over het algemeen laag in kcal, en vullen goed. Dus als jij probeert meer groente te gaan eten, ga je automatisch minder eten van andere dingen.

Je zou dus kunnen zeggen dat je van groente sneller afvalt, maar dit komt vooral omdat het veel vezels bevat en goed vult, en naar verhouding lager in kcal.
Dat wil niet zeggen dat je alleen maar groente moet gaan eten, je hebt ook nog eiwitten en vetten nodig, maar als je bijvoorbeeld met het ontbijt een omelet met groente maakt (eventueel wat gehakt erbij), voor de lunch eet je bijvoorbeeld kip met rijst en roerbakgroentes, en in de avond schep je wat meer groente op en iets minder aardappels, dan ben je al heel goed op weg.
Tussendoor wat vaker fruit eten en de koekjes iets vaker laten staan, kan zo een paar kilo schelen, op een gezonde manier.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je zegt ook niet wat je van plan bent te eten NAAST je bouillon, dus het is eigenlijk helemaal niet te beantwoorden.

Het beste kun je kijken wat je nodig hebt op een dag, dat kan met een calculator als dit: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Hier zijn instructies over hoe je alles in moet vullen: http://i40.tinypic.com/xdwktt.jpg

Je krijgt dus 2 getallen, BMR en TDEE. Voor gezond afvallen kun je het beste tussen deze 2 getallen in gaan zitten, iets van 200-500 onder je TDEE is het makkelijkste vol te houden.
En om te kijken hoeveel kcal je eet, kun je een site als My Fitness Pall of een app als FatSecret gebruiken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je las er overheen dat vraagsteller van plan is méér te gaan eten.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik heb zojuist een toevoeging geplaatst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie uitleg!