Vraag aan de vrouwen! Hoe vertel ik mijn vriendin dat ze behoorlijk wat kilo's is aangekomen zonder dat ik gevoelens kwets?

Ik voel me minder aangetrokken tot mijn vriendin vanwege haar gezicht ondanks het feit dat ik ontzettend veel van haar hou. Wanneer ik haar gewicht ter discussie breng is er gelijk een ruzie hoewel ik het zo tactvol mogelijk breng. HELP!

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij voelt ze zich altijd afgewezen, hoe je het ook brengt. Dus ik denk dat je het of moet accepteren, of een trucje bedenken waardoor jullie samen gaan sporten. Of uitmaken als het je zoveel uitmaakt.

Blijkbaar weet ze zelf wel dat ze is aangekomen, ze voelt zich er ook bezwaard onder. Ander zouden jullie er geen ruzie over krijgen. Ik denk dat het belangrijk is dat je achter haar gaat staan, dat zij voelt dat je er voor haar bent of ze nou besluit er wat aan te doen of niet. Dat je haar accepteert voor wie ze is. Pas als ze zich helemaal geaccepteerd voelt kan ze in zichzelf de kracht ontwikkelen die nodig is om te veranderen. Die kracht heeft ze dan namelijk niet nodig om zich tegen de wereld te verdedigen. En ze zal de kracht nodig hebben, veranderen gaat met vallen en opstaan. Blijf altijd achter haar staan, steun haar bij haar leven. Maar laat haar wel zelf haar leven leiden, zeg haar niet wat ze moet doen, laat haar geen schuld gevoel krijgen omdat haar gewicht jou leven minder leuk maakt. Jou reacties op haar gewicht zijn jou probleem dat hoeft zij niet op te lossen. Zij heeft genoeg aan haar eigen reacties op haar gewicht, en met de gevoelens van haar over de reacties van de wereld om haar heen.

waarschijnlijk weet ze dit zelf ook wel dat ze is aangekomen. Ik denk dat je eerst moeten hoe dat is gekomen. Medicatie, emoties, feestjes. Noem 't maar op. Pas als je jullie dat weet kan je dit veranderen. Als 't door emoties komt zal elke goed bedoelde opmerking van jou niet helpen maar juist haar aanzetten tot eten.

Lees de antwoorden eens door en staan waardevolle tips bij.Ik wil er nog iets aan toevoegen..Wil je er iets van zeggen tegen je vriendin,breng het dan tactvol.Zeg bijvoorbeeld..Ow,wat krijg je een bol toetje?Vindt je dat zelf ook niet? Dan hoor je vanzelf haar reactie wel...Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100