Vraag aan de vrouwen! Hoe vertel ik mijn vriendin dat ze behoorlijk wat kilo's is aangekomen zonder dat ik gevoelens kwets?

Ik voel me minder aangetrokken tot mijn vriendin vanwege haar gezicht ondanks het feit dat ik ontzettend veel van haar hou. Wanneer ik haar gewicht ter discussie breng is er gelijk een ruzie hoewel ik het zo tactvol mogelijk breng. HELP!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13.1K

Antwoorden (15)

Van iemand horen dat hij je (te) dik vindt is nooit leuk. Toch kan zo'n opmerking wel net het zetje voor iemand zijn, om eens wat te gaan doen, aan iets wat haar natuurlijk (waarschijnlijk) zelf ook al wel was opgevallen.

Probeer met directe taal een gesprek op gang te brengen. Probeer er achter te komen hoe het komt dat ze iets is aangekomen. Hoe voelt zij zich er bij? Kom met oplossingen; samen lekker gaan sporten, misschien gezonder gaan koken enz.

Zeg niet slechts dat je haar dik vindt en daarmee basta. Dat lost niks op en veroorzaakt vast ruzie. Heel begrijpelijk.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ik ben dan wel geen vrouw, maar je zou haar ook gewoon kunnen accepteren zoals ze is. Wat maakt het nu uit als iemand wat te zwaar is. Dat overgewicht moeten ze zelf meeslepen en als ze dat zat zijn, zullen ze uit zichzelf wel wat gaan doen om wat kg's kwijt te raken.
En wat als jij ineens in gewicht gaat toenemen? Vind je het dan leuk als zij daar over begint?
Nee, als je echt van haar houdt, mag dit geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja..het kan ook andersom ja...+
Volgens mij voelt ze zich altijd afgewezen, hoe je het ook brengt. Dus ik denk dat je het of moet accepteren, of een trucje bedenken waardoor jullie samen gaan sporten. Of uitmaken als het je zoveel uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteer haar zoals ze is en geniet van jullie leven samen.
Uiteindelijk zal een gelukkig leven samen waarin balans en harmonie is eerder leiden tot een lichaam in balans.
Mensen worden niet voor niets zwaarder, daar ligt bijna in alle gevallen een diepere reden achter. Jouw opmerkingen over haar overgewicht zullen het nog moeilijker maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar weet ze zelf wel dat ze is aangekomen, ze voelt zich er ook bezwaard onder. Ander zouden jullie er geen ruzie over krijgen.

Ik denk dat het belangrijk is dat je achter haar gaat staan, dat zij voelt dat je er voor haar bent of ze nou besluit er wat aan te doen of niet. Dat je haar accepteert voor wie ze is.

Pas als ze zich helemaal geaccepteerd voelt kan ze in zichzelf de kracht ontwikkelen die nodig is om te veranderen. Die kracht heeft ze dan namelijk niet nodig om zich tegen de wereld te verdedigen.

En ze zal de kracht nodig hebben, veranderen gaat met vallen en opstaan. Blijf altijd achter haar staan, steun haar bij haar leven.

Maar laat haar wel zelf haar leven leiden, zeg haar niet wat ze moet doen, laat haar geen schuld gevoel krijgen omdat haar gewicht jou leven minder leuk maakt. Jou reacties op haar gewicht zijn jou probleem dat hoeft zij niet op te lossen. Zij heeft genoeg aan haar eigen reacties op haar gewicht, en met de gevoelens van haar over de reacties van de wereld om haar heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het om haar gezondheid gaat is het belangrijk dat je haar gewicht ter sprake brengt, zodra het alleen gaat om aantrekkelijk zijn of niet denk ik dat jíj degene bent die moet accepteren.. Als jij straks oud en kaal wordt, vindt ze jou misschien ook niet meer zo aantrekkelijk als voorheen; thats life!!

Jullie blijven bij elkaar en steunen elkaar in dik en dun... Van vette jaren tot magere armoede..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een buitenlandse 'lover' een tijdje niet gezien had, en in de tussenliggende tijd wat was aangekomen, zei hij na de begroeting : well, girl, there's a bit more of you to love....
Dat was voor mij genoeg over dat thema, om er zeer rap werkelijk álles aan te doen, om weer te worden zoals ik was toen we 'lovers' werden.
Misschien een tip voor je, hoe je op een heel liefdevolle manier kan aangeven, dat er deze keer geen discussie komt, dat het geen issue is, dat je, ondanks het overgewicht héél veel van haar houdt, maar dat ze nóg mooier/lekkerder/ opwindender/aantrekkelijker enz. zou zijn, zónder....
En natuurlijk iedere 100 gram minder (want zo langzaam gaat het nou eenmaal, helaas) uitbundig belonen met aandacht, een roos voor de eerste 2 kilo die eraf is, maar dat kan je zelf wel bedenken.

En draai dat liedje van Frank Sinatra (of Nat King Cole, die heeft het ook gezongen) over tenderness nog eens :

when she gets weary
women do get weary
wearing that same shabby dress

she maybe waiting
just anticipating
things she may never posess

try a little tenderness......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk weet ze dit zelf ook wel dat ze is aangekomen. Ik denk dat je eerst moeten hoe dat is gekomen. Medicatie, emoties, feestjes. Noem 't maar op. Pas als je jullie dat weet kan je dit veranderen. Als 't door emoties komt zal elke goed bedoelde opmerking van jou niet helpen maar juist haar aanzetten tot eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij wilt niet jouw vriendin vertellen dat ze behoorlijk wat is aangekomen. Trouwens dat weet ze al.

Jij wilt haar vertellen dat jij dat niet mooi vind.
Dat jij daar moeite mee hebt.

Dat jij je minder tot haar aangetrokken voelt...
En dat wil je vertellen zonder gevoelens te kwetsen?
Dat zal helaas niet lukken ben ik bang.

Ga bij jezelf na in hoeverre je het kan relativeren en wat het waard is dat je zegt dat je ontzettend veel van haar houd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je vriendin niet zomaar vertellen dat ze te dik is geworden om nog aantrekkelijk te zijn voor jou.

Je kan beginnen met laten merken dat je geïnterresseerd bent in haar en waarom ze aangekomen is.
"Het valt me op dat je de laatste tijd wat aangekomen bent" Zonder oordeel, maar gewoon op de feiten.
"Zijn dat de naweeën van de kerst of is er iets anders aan de hand" Beetje grappig, maar wel weer geïnterresseerd en goedbedoeld.
Als ze zich aangevallen voelt en ruzie begint te maken. Kap haar dan gelijk af. Zorg dat je eerst duidelijk kan maken dat je nog steeds van haar houd enz.
Want ja, zonder die kilo's extra was ze idd aantrekkelijker, maar die extra kilo nu doen niks af aan je gevoelens voor haar. Je houd nog steeds van haar.
Als je eenmaal weet wat de oorzaak is, kan je samen naar een oplossing zoeken. Want waarschijnlijk vind zij het ook niet prettig dat ze zoveel is aangekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betrek het op jezelf. Als je boodschappen gaat doen, zeg dan over de chips en koek "Zullen we die troep gewoon niet meer in huis halen? Het lijkt me een goed idee om gezonder te gaan eten, meer groente en fruit ofzo?"
Het is maar een idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zeg dat is nog al niet wat .... jij bepaalt niet dat ze moet afvallen ,dat bepaalt ze zelf . je zou kunnen voorstellen om lekker samen te sporten ,lekker bewegen. Kook samen verantwoord en neem minder dingen in huis waarvan je meer calorieeen van binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een vraag voor vrouwen?
Je vriendin weet ook wel dat ze te dik is. Iedere ochtend als ze in de spiegel kijkt wordt ze misschien ziek van zich zelf. Meestal liggen psychische problemen ten grondslag aan het te dik zijn. Iedere keer als jij haar de spiegel voor houdt (haar gewicht), wordt zij aan haar psychische probleem herinnerd. Het te dik zijn is dus een gevolg en niet de oorzaak.
Jij dient je vriendin te accepteren zoals ze is, anders ben je geen vriendin. Het enige wat je kunt proberen is achter haar probleem te komen om haar vervolgens daarmee te helpen. Pas op; als dit niet op de juiste manier gebeurt, krijg je ook ruzie. In dat geval is het beter haar naar een hulpverlener te dirigeren. Succes gewenst van een man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je liefde ZO diep gaat, dat je die onder een paar kilo extra vrouw al niet meer kunt opbrengen, dan kun je er beter inderdaad maar zo snel mogelijk een punt achter zetten. Stel je voor dat ze op een gegeven moment ouder wordt, of wie weet zelfs ooit om welke reden dan ook een verminking oploppt ; zit je lekker met zo'n vent die eigenlijk alleen van je buitenkant hield.....

Om kort antwoord te geven op je vraag : dat kan je niet. Er is niet één enkele manier om een vrouw te vertellen dat je haar eigenlijk te lelijk / te dik vind worden, zonder haar gevoelens te kwetsen. Je kunt wel proberen op een tactvolle of humorvolle manier mee te delen dat je het feit constatéért, maar zodra je daar ook een waarde-oordeel aan hecht (ik vind je niet meer aantrekkelijk) is de boot aan. Uiteraard.

Is de relatie je wel wat waard, dan zul je realistisch moeten worden.Beiden blijven jullie geen 20, ook jij niet, en vermoedelijk zal ze over 20 jaar als je een bierbuikje gaat krijgen, je haar verliest en een verrimpeld gezicht krijgt nog net zo veel van je kunnen houden als nu, en je zelfs nog net zo aantrekkelijk vinden. Als jij nu al weet dat je dat niet kunt, heb je vrees ik een groot probleem.

De vraag is natuurlijk wat je WILT met die opmerking. Als je wilt dat ze afvalt, kan ik je nu vast vertellen dat commentaar op haar gewicht eerder een negatief effect zal hebben. Wellicht is het dan verstandiger samen regelmatig iets te ondernemen waardoor de extra kilootjes wat minder snel verschijnen. Maar uiteindelijk heb je een relatie met de persoon aan de binnenkant, want de buitenkant is nu eenmaal aan verandering onderhevig. Daar komen we vroeg of laat allemáál een keer achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je je vriendin vertellen dat ze wat kilo's aangekomen is ? Denk je dat ze dat zelf niet weet. Mannen hebben vaak makkelijk praten : zij mogen een (bier)buikje hebben en ach grijs haar staat zeer charmant.
Volgens mannen moeten vrouwen aan bepaalde "voorwaarden" voldoen en is het niet beter dat het hart en het karakter telt ?
Je zou eens voor kunnen stellen aan je vriendin om b.v. samen te gaan lopen of fietsen...naar een sportschool gaan. Een Wii voldoet heel goed. Maar daar is wel doorzettings vermogen voor nodig.
Mocht je in de buurt van Den Bosch wonen mogen jullie beiden altijd bij mijn afslankstudio langs komen.

Veel succes !