Wat is een normale hartslag tijdens een stukje wandelen?

Mijn hartslag is in rust al vrij hoog (tussen de 85-95), zodra ik minimale inspanning verricht schiet ie gelijk een heel stuk omhoog.

Tijdens een stukje wandelen in normaal tempo zit ik rond de 130-140
Bij traplopen al rond gelijk rond de 150. Ik heb dan daarna ook steeds het gevoel dat ik een fractie van een seconde wegval. Dit gebeurt tijdens het wandelen ook af en toe.

Mijn hart was volgens de cardioloog gezond, maar ik maak me hier toch steeds zorgen om. Ik neem al een half jaar rust, mediteer etc, maar hij lijkt niet ook maar een beetje te zakken.

Maak ik me terecht zorgen of is een hartslag van 140 normaal tijdens een stukje lopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.2K

Antwoorden (1)

Lijkt mij te snel.Laat bij de cardioloog het woord tachycardie vallen(met de ch van cheweldig).Of google op"tachycardie"