Wat is PMS nou precies en waarom voel je je dan zo anders als normaal ?

Pre Menstrueel Syndroom. Ik heb er inmiddels het nodige over gelezen. Maar wat het nou precies is ?

Waarom worden vrouwen dan angstiger ? agressiever ? prikkelbaarder ? Waar komt die poetsdrang vandaan, daags voor de menstruatie.

Hoe werkt 't ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Door vrijkomende hormonen.
Poetsdrang herken ik alleen bij vrouwen een dag voor de bevalling. Maar dat is meer vergelijkbaar met een soort van nesteldrang.
Het lichaam is volgens mij gewoon veel gevoeliger. Het actief worden is een soort van afleiding zoeken.
Zin in chocolade is wel bekend. Dat stofje erin geeft verlichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het hele verhaal wel overtypen, maar hier is de wiki:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hormonen maken van alles los ook emoties...
Dus je ziet of voelt de zaken anders dan anders, gewoon door die hormonen... Drugs zijn het in feite... En zoals bij alle drugs ervaar je de werkelijkheid anders...
Neem een keer een snuif coke, dan zul je zien, ervaren wat ik bedoel...