Wat gebeurt er met donororganen, waarvoor geen match wordt gevonden?

Als organen van een donor geschikt zijn bevonden om te transplanteren, maar er wordt geen matchende ontvanger gevonden, wat gebeurt er dan met die organen? Weefsels kunnen tijdelijk opgeslagen worden in een weefselbank, maar organen niet. Toch? Wat gebeurt er dan met die organen? Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als iemand zich als donor heeft aangemeld, maar er zijn op het moment van diens overlijden geen patiënten die de organen kunnen gebruiken of die matchen, dan blijven de organen gewoon in het lichaam van de (bijna) overledene zitten.
jc54
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn zoveel keer meer aanvragen dan aanbiedingen, dat de match zeker gevonden zal worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Donororganen moeten zo snel mogelijk getransplanteerd worden, om succes te kunnen hebben, donororganen die niet geschikt zijn, of waarvoor geen geschikte vrager voor wordt gevonden, zullen vernietigd worden, of voor onderzoek worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
ze worden niet verwijderd als er geen match is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kennis van mij werd opgeroepen voor een transplantatie, maar later weer naar huis gestuurd, omdat het orgaan niet geschikt was om gebruikt te worden. Dit orgaan is vernietigt. Ook wordt er in sommige gevallen begonnen met verwijderen, voordat er een match opgeroepen is.
Maar je hebt gelijk, in de meeste gevallen gebeurd dat niet.