werkt ritalin bij migraine?

Hallo,

ik heb al 2 jaar steeds flinke migraine aanvallen en ben daardoor al een paar keer me baan kwijt geraakt.
ik krijg nu propanolol en daar voel ik me eerlijk gezegd doodvermoeiend bij.

Nu heb ik eens een ritalin ingenomen en ik moet zeggen dat ik me de hele dag erg goed heb gevoeld, niet moe geen migraine.
De huisarts wil er niet aan, ik heb geen ADHD zegt ie.

Zijn er wel mensen die het slikken voor migraine en wat is dan de ervaring?

Groet,
Jan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.3K
fremar
10 jaar geleden
http://www.thedailyheadache.com/2013/03/trying-ritalin-for-migraine-prevention-and-loving-it.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is jouw B12 al eens gemeten ?
misschien heb je een tekort, dit kan ook migraine(achtige) klachten geven. meten = weten :) ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
DLG Ja die was te laag, heb ik injecties voor gehad maar helaas helpt niet veel. hij is nu weer op pijl trouwens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
psychiater zoeken en ADHD "krijgen"

Het beste antwoord

Methylfenidaat wordt onder meer op de markt gebracht onder de merknamen Ritalin, Rilatine, Concerta, Equasym en Medikinet.

Ik heb drie meldingen gevonden dat Methylfenidaat de migraine vermindert (zie linken).

Daarnaast vond ik een klein onderzoek “Methylphenidaat voor chronische migraine” met als een resultaat:
“Methylphenidate may also alter brain stem serotoninergic action, resulting in methylphenidate-mediated analgesia, perhaps modulating headache symptoms”.
Sorry voor het Engels, ik ben medisch te weinig onderlegd om dit goed te vertalen.
Zie:
http://www.jpharmtechnol.com/abstracts/volume27/March-April/vol27-num2-pg84.php

Er zijn al neurologen die Ritalin voorschrijven tegen migraine:
http://www.migrainepage.com/dcforum/discussion/16641.html

Hopelijk heb je hier wat aan!
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tot 1970 ongeveer was in Nederland een combinatie van (dex)amfetamine en Coffeïne in de handel onder de naam Coffadyn ter behandeling van migraine, Omdat de fabrikant de werkzaamheid niet kon aantonen, is het van de markt gehaald, Waarschijnlijk is het dan ook niet echt werkzaam bij de meerderheid van de de migraine-lijders, maar er zouden uitzonderingen kunnen zijn.
. Er zijn voor echte migraine voldoende werkzame en veilige middelen in de handel, m.n. de z.g. Trypanen
Zie http://www.levenmetmigraine.nl/migraine/behandeling/triptanen/