Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een flapoorcorrectie ook zonder verband(tulband) ?

Ik krijg binnenkort een flapoorcorrectie. Aan de achterzijde van het oor wordt een reep kraakbeen weggehaald, en weer gehecht. Daarna krijg je voor 5 dagen een tulband om je hoofd. Ik zie erg af tegen deze tulband(sociaal storend), en ben van plan om het thuis direct te verwijderen. Is zo een tulband nou medisch noodzakelijk, of kan het best zonder?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Als jij die tulband gelijk weer verwijdert, kan je net zo goed die operatie niét laten uitvoeren. Je oor gaat namelijk dan gewoon weer in de flapstand staan.
Ritsuka
10 jaar geleden
Die moet je wel ophouden hoor, zoals Amadea zegt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

tuurlijk, vooral doen dat verband verwijderen. De chirurg laat er dat alleen omdoen om jou te pesten want dat is helemaal niet nodig.
Hehe gebruik je verstand, natuurlijk moet dat verband blijven zitten, of wil je direct de chirurg aanklagen omdat je oren niet zijn geworden zoals jij wilt?
Dus wat wil je? 5 dagen even je niet prettig voelen maar een goed resultaat, of wil je met scheve oren verder?
In het laatste geval kun je beter niet aan die operatie beginnen want het gaat pijn doen ook
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
De tulband is echt nodig om de net gecorrigeerde oren vlak tegen het hoofd te houden. Zonder tulband hebben de oren de neiging om bij de genezing weer in "flapstand" te gaan staan. En dat is zonde van de operatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet zo dat ik helemaal geen verband ga dragen. Tijdens het slapen zal ik hem wel dragen. Bovendien haalt de chirurg slechts 1 millimeter huid weg, normaal is dat wel een stuk meer.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding