linkshandig maar veel dingen met rechts doen, komt dit vaak voor ?

ik schrijf met links. maar voor de rest doe ik bijna alles met rechts. ik kan niet knippen met links, snijden ook niet.
met voetbal ben ik ook rechts.
is dat niet wat raar ?? met rechts schrijven kan ik niet hihi

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat komt vaak voor. Sterker nog, maar weinig mensen zijn echt 100% linkshandig. Schrijven echter vergt heel veel van de fijne motoriek, dus als je links bent kun je prima met rechts een bal gooien, muizen of tennissen, om maar wat dingen te noemen, maar schrijven wordt al een heel stuk lastiger om te leren. Veel dingen leer je door mensen in je omgeving na te doen, en wellicht had je een linkshandige grote broer of zus ? Ik weet in elk geval dat mijn (rechtshandige) zusje met links schrijft, omdat ze mij altijd nadeed. Omgekeerd zie je ook mensen die vroeger verplicht met rechts moesten leren schrijven, verder nog wel veel dingen met links doen. Doorslaggevend is met welke hand je de hamer vasthoudt als je een spijker moet inslaan. Dat is uieindelijk je voorkeurshand. Grote kans dat als je de tijd neemt jezelf met rechts te leren schrijven, je dat uiteindelijk netter/sneller zal kunnen dan met links. Zoals ik pas na jaren en jaren en flink wat oefening merkte met links veel beter te kunnen muizen en breien dan met rechts, wat toch ook prima ging. Er zijn echter ook maar heel erg weinig mensen echt ambidexter, wat inhoudt dat ze totaal geen voorkeurshand hebben. Toegevoegd na 6 minuten: Ik ben zelf overigens 100 % linkshandig en linksvoetig, ik hou alleen dingen in mijn rechterhand vast als ik belangrijkere dingen die met links, maar als ik de linkerhand vrij heb verhuist-ie weer. Mijn 'rechtse' activiteiten beperken zich dus voornamelijk tot sigaret en afstandsbediening vasthouden. Standaard van de fiets moet altijd aan de andere kant bij mij, en bij fietskelders loop ik tegen het verkeer in,anders kom ik echt niet omhoog / naar beneden.

Dat heb ik zelf ook, ben links maar veel zaken doe ik ook rechts.

ik heb precies het zelfde

Ik ben ook links, en doe ook bijna alles links. Het enige wat ik met rechts doe is 'muizen'!

Dubbelhandigheid komt vaker voor. Op een paar kleine dingen na, kan ik alles met zowel rechts als links.

ik ben ook links en doe het meeste rechts.het vervelends vindt ik met eten.ik heb de vork in mijn linkse hand,maar kan dan geen vlees snijden,dan neem ik de vork in de rechtse hand en het mes links,dan snij ik een stukje karbonade,neem de vork weer van de rechtse hand in de linker...pffff en het mes weer in de rechtse hand,dan kan ik het stukje vlees opeten...wil ik weer een stukje,dan kan ik alles weer ff wisselen....dus ik snij gelijk het vlees in stukjes want dat veranderen iedere keer is ook waardeloos...

Ik ben links schrijvend, maar bij sommige dingen is rechts mijn voorkeur hand. Links: Tafeltennisen Biljarten (poolen) Brood smeren Rechts: Tennissen Bal gooien Darten (?) Knippen. (wel rechtdoor, waar ik in knip draai ik met links) Alhoewel in mijn schooltijd links schrijven al geaccepteerd was, hebben ze wel geprobeerd om me op (algemene) school rechts te laten schrijven:-(

ik ben alleen met schrijven links,terwijl ik dat tot mijn tiende altijd rechts deed.vanwege een gebroken arm ben ik veranderd van hand.ik hoef het rechts niet meer te proberen :)

Ik ben ook links maar het vlees moet ik met rechts snijden en ook als ik een beker of een kopje met drinken doe ik rechts en op de fiets stap ik ook links op .

Mijn broer doet alles rechts, behalve voetballen.....ikzelf doe alles links, behalve stemmen......;-)

Ik ben heulegaar links. Moet om de fiets (vroeger om de brommer) heen lopen om de standaard uit te klappen, want ik stap aan de rechterkant af. Ik houd van schaatsen, maar niet op eenschaatsbaan, want ik schaats lekkerder met de klok mee. Ik wou dat ze me vroeger gedwongen hadden te leren schrijven met de rechterhand, want schrijven met links is arremoei: je duwt de pen i.p.v. hem te trekken, en je hand verbergt wat je net geschreven hebt. Er is wat aangepast materieel beschikbaar, maar echt geweldig is het niet. Kijk maar op:

Bronnen:
http://www.anythingleft-handed.co.uk/shop.html

Ik ben links, en doe met mijn handen alles links. Dus schrijven, eten (zie mijn reactie bij muts, eten doe ik volledig links, dus ook het snijden lukt me niet met rechts) Met de benen doe ik het echter allemaal rechts. Ik stap dus eerst met mijn rechterbeen op de fiets, en als iemand mij zo gek krijgt om te voetballen dan schop ik met rechts. Vangen kan ik zowel rechts als links, gooien met rechts doe ik als een kleuter, dus ook daar beter met links.

Hoe vaak het voor komt weet ik niet maar ik ben rechts maar voerbal met links. Ook schieten (geweer, pijl en boog) doe ik andersom.

Zelf ben ik rechts, maar mn broers zijn beide links. De ene schrijft echt alleen met links, verder doet ie alles rechts. Omdat ie weinig schrijft, zou je 'm bijna rechtshandig kunnen noemen. De andere schrijft met links, maar kan het ook redelijk met rechts; links is gewoon fijner. Hij is eigenlijk dubbelhandig, want hij gebruikt voor andere dingen links en rechts net zo vaak. Volgens mij komt dat wisselen best vaak voor. Zelf ben ik extreem rechtshandig en kan ik veel dingen niet echt lekker met links. Dit kan ik echter wel trainen. Het is volgens mij maar net hoe je je ontwikkelt?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100