Hoe oud is mijn vaccinatie?

Van 17 januari t/m 20 januari zou ik graag afreizen naar Frankrijk. Echter, vanaf 15 januari veranderen de coronamaatregelen daar en moet je als je vaccinatie ouder is dan 7 maanden een derde prik of een test doen.

Nu ben ik 8 augustus gevaccineerd. Als ik op de huis-tuin-en-keuken manier op mijn vingers tel (augustus, september, oktober, november, december, januari) zal ik rond de 17de ongeveer 6,5 maand gevaccineerd zijn. Vanwege automatische systemen vinden wij het tricky om dicht richting de 7 maanden te zitten; je weet het immers nooit met technologie en ik kan ook geen woord Frans.

Als ik het op onderstaande manier tel, zal ik pas 8 februari 6 maanden gevaccineerd zijn:
8 aug - 8 sept: 1 maand
8 sept - 8 okt: 2 maand
8 okt - 8 nov: 3 maand
8 nov - 8 dec: 4 maand
8 dec - 8 jan: 5 maand
8 jan - 8 feb: 6 maand

Welke manier van tellen moet ik aanhouden?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
SentWierda
2 jaar geleden
Je kunt nu nog geen reis plannen naar het buitenland in de tweede helft van januari. Hoe de situatie vanaf 15 januari is, is nog geheel onbekend.
Inekez1
2 jaar geleden
Heb je 8 augustus je 2e vaccinatie gehad? Of op 8 augustus het Janssen vaccin? Voor het Janssen vaccin geldt sowieso dat je dan een extra prik moet hebben in Frankrijk. Zorg er voor dat je van te voren in Nederland alles goed uitzoekt voor je op reis gaat. Zeker als je geen Frans spreekt. Je moet meer regelen dan alleen je vaccinatiebewijs.
En vraag je nog eens af of het wel zo'n goed moment is om nu naar het buitenland te willen. De situatie kan elk moment veranderen, in Nederland maar ook in Frankrijk. Je wil niet in Frankrijk ineens toch in isolatie moeten, of te maken krijgen met moeilijkheden tijdens het reizen. In een maand tijd kan er heel veel veranderen als het over Corona gaat. Houdt de diverse sites in de gaten voor je iets regelt en ook vlak voor vertrek nogmaals. Zorg voor een goede reisverzekering.

Antwoorden (1)

Je kunt dus beter niet op je vingers tellen. 8 februari ben je 6 maanden gevaccineerd.
augustus, september, oktober, november, december, januari: augustus telt niet, dan ben je nog geen maand gevaccineerd.
Toegevoegd op 21 december 2021 13:07: tekst
SimonV
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
De boostervaccinatie is een extra prik die helpt om de bescherming tegen het coronavirus hoog te houden. U kunt de extra prik 3 maanden na uw laatste vaccinatie of coronabesmetting krijgen.
Mensen geboren in 1963, 1964 of eerder die minimaal 3 maanden geleden de laatste vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest met het coronavirus, kunnen online een afspraak maken voor de boostervaccinatie (Coronavaccinatie-afspraak.nl). Zij hoeven hiervoor niet op de uitnodigingsbrief van het RIVM te wachten.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/aanpak-coronavaccinatie/boostervaccinatie