Hoe kan het dat ik tintelende armen krijg bij het optillen?

Wanneer ik een aantal seconden mijn armen boven mijn hoofd heb beginnen deze heel erg te tintelen en irriteren. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
- min -
Een antwoord kan je wel onderbouwen met een bron, prima. Een antwoord bestaat niet uit slechts een verwijzing naar een bron. Vandaar min.
Amadea
4 jaar geleden
Heb je dat altijd al?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb je dit ook wanneer je iets optilt, dus niet alleen je armen maar iets van gewicht omhoog de lucht in?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Iedereen arm beweegt wel een beetje. Maar is het erg veel getintel of een beetje?

Antwoorden (1)

Het zou kunnen komen doordat jij een extra stel halsribben hebt, ter hoogte van de zevende halswervel. Een half procent van alle mensen heeft dat aangeboren gekregen. Dat wordt meestal bij toeval ontdekt op een röntgenfoto, of wanneer de persoon klachten krijgt. Als de zenuwvlecht van de hals namelijk door die halsribben in de verdrukking komt, kan bij het opheffen van de armen pijn ontstaan.
Amadea