Is mijn vader alcoholist?

Mijn vader drinkt elke donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag minstens 1 fles wijn. Daarna gaat hij heel erg zwammen en valt hij op de bank in slaap. Het is heel erg vervelend en ik zeg vaak tegen mijn moeder dat ze hierover met hem moet praten, dit durft ze echter niet. Soms, als er om half 8 alweer een fles doorheen is, zeg ik er wat van, maar dan gaat hij door over andere dingen die ik niet goed doe en dat het allemaal wel meevalt. Dan krijgen mijn ouders ook weer ruzie. Ik heb al heel vaak tegen mijn moeder gezegd dat als zij geen professionele hulp zoekt ik het doe en ik sta nu echt op het punt om het tegen mijn mentor te vertellen, want de sfeer is gewoon ronduit kut in huis. Is mijn vader alcoholist? En wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je vader hangt in ieder geval tegen het alcoholist zijn aan, hij drinkt een aantal dagen in de week veel te veel, verpest daarbij de sfeer in huis en brengt zijn gezondheid in gevaar. De kans dat hij dagelijks gaat drinken op den duur is zeer groot. Daarom is het verstandig om nu in te grijpen, dat kun je doen door met je mentor te gaan praten, maar ook de huisarts zou een goed idee zijn, het beste is als zowel je vader, als je moeder hier aan mee willen werken. Niet alleen je vader heeft hulp nodig, ook jij en je moeder. Goed dat jij iets wil ondernemen. Succes en sterkte hierbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meest directe en beste hulp vind je hier: http://www.al-anon.nl
Dit is zowel voor je moeder als voor jou de beste informatiebron. 24 uur per etmaal bereikbaar en ze geven je alle adviezen. Bovendien kunnen deze mensen héél goed luisteren

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik je bericht lees is het bijna zeker dat je vader alcoholist is. Het gaat namelijk niet om de hoeveelheid die een mens drinkt. Dat hij alles ontkent en er overheen praat, dat is kenmerkend. Ook het niet willen ingrijpen van je moeder duidt op een zekere mate van macht die je vader uitoefent. Dit wordt alleen maar erger naarmate de tijd verstrijkt. Voor jou is dit een blijvend trauma als hier niets aan wordt gedaan. Je vader zou eens naar de AA moeten gaan, maar dat kan alleen als hij zelf wil stoppen en er helemaal achter staat.

Toegevoegd na 11 uur:
Website van de AA: http://www.aa-nederland.nl/index19.php
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een + van mij
... want ik geloof ook dat hij wél reeds alcoholist is!
ik weet helaas uit eigen ervaring hoe dat werkt.
ikzelf heb bij de AO gezeten en had ook contacten met mensen die bij de AA zaten/zitten. NOUKS, ik wens je veel sterkte *knuffel* van mij :) (als je dat wilt natuurlijk ;) anders negeer je die knuffel maar ... :D )
Ivana
10 jaar geleden
DLG, moedig, deze aanvulling.