Hoe kan het dat in Belgie de herstelde gevallen van Corona meer zijn dan in Nederland?

Op het moment van schrijven telt Nederland 9762 corona gevallen waarvan 639 overleden zijn en maar 3 hersteld. Belgie daarentegen telt 9134 corona gevallen waarvan 353 overleden en 1063 herstelde patienten. Hoe kan het dat in Belgie er zo veel hersteld zijn en in Nederland maar blijft steken op 3. Dit zijn actuele cijfers. Zie link hieronder.
https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw

4 jaar geleden
1.6K
jodyenboyke
4 jaar geleden
Zover ik weet, zijn de drie genoemde, mensen die op de IC aan de beademing hebben gelegen. Er zijn veel meer mensen herstelt, die alleen opgenomen zijn geweest. Een hoop van deze mensen is al thuis aan het herstellen en moeten nog binnen blijven.
AnnBoo8146
4 jaar geleden
Ik zou in geen geval ervan uitgaan, dat de cijfers op een youtubekanaal betrouwbaar zij. Dit kanaal zegt niets over de betrouwbaarheid van de gegevens. Hun doel is alleen statistische gegevens te laten zijn.
SnakeEye
4 jaar geleden
https://www.worldometers.info/coronavirus/
De cijfers zijn overal gelijk...

Antwoorden (1)

In Nederland is geen echte registratie van genezen mensen
Dat is echter niet zomaar voor elkaar, waarschuwde Van Dissel de Tweede Kamer, die hij dinsdag bijpraatte over de strijd tegen het virus. Mensen die zijn genezen zijn niet verplicht dat te melden. „Dat betekent dat we daar extra moeite voor moeten doen. En op het RIVM is het, daar mag u van uitgaan, druk. Maar we proberen het echt voor elkaar te krijgen.”