als je ontlasting langer tijd dan normaal donkerder van kleur is, kan dat dan ergens op duiden?

Toegevoegd na 12 minuten:
aan het voedingspatroon is niets veranderd: geen spinazie, boerenkool of bieten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
en je eetpatroon is exact hetzelfde gebleven? niet laatste tijd veel boerenkool, spinazie of bieten gegeten of zo
Cryofiel
10 jaar geleden
Een donkerder kleur zou kunnen worden veroorzaakt door bloed in de ontlasting. Heb je wel eens bloedsporen gezien? Zo ja: als het langer dan een dag of twee aanhoudt, naar de dokter. Bloed in de ontlasting kan het eerste teken zijn van darmproblemen, mogelijk zelfs ernstige.
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, dat lijkt mij ook het beste

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je ijzerhoudende voeding hebt gegeten.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je de laatste tijd iets te weinig gedronken? Het kan dan zijn dat het donkerder van kleur is. Probeer gewoon wat meer te drinken en et wordt vanzelf lichter! (Ik spreek uit eigen ervaring :-) )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Het gaat hier over ontlasting, niet over urine. ;)
Als er bloed meekomt uit de diepere gedeelten van je darmen. kan de ontlasting donkerder zijn, zelfs bijna zwart. Vraag even advies aan je huisarts.
Ivana