Hoe kom je nou sneller van je verkoudheid af?

Wat is nou het wondere middel om je snel beter te voelen? Vitamine C in combinatie met zink schijnt te werken, echinacea en spirulina (werken misschien, preventief).
Kom maar met tips!
(Bij mij werkt ook een flinke borrel prima, maar zeer tijdelijk!)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfgemaakte kippensoep of kippenbouillon werkt bij mij prima,

Het beste antwoord

Provoceer een opkomende infectie (verkoudheid, griep) met een forse lichamelijke inspanning. Flink hardlopen, squashen, wat dan ook, zorg dat je vlekken voor de ogen krijgt.
Het lichaam komt in maximale herstel-modus, gaat snoeihard werken aan herstel.
Het virus krijgt even ruim baan door de uitputting, en het wordt daarna aangepakt door het herstellend vermogen van het lichaam.
Daardoor neuzelt een verkoudheid of griep niet dagenlang door, maar ben je één dag goed van de kaart en daarna snel opgeknapt.
Dit is geen wetenschap, maar ervaring. Het werkt, althans bij mij. (Voorbehoud, disclaimer, best experience, dat soort dingen...)
Wel goed blijven eten en drinken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gisteren was ik nog flink ziek en vandaag een heel stuk beter. Niet te vergelijken met gisteren. Dit komt doordat ik gisteren vlak voor het slapengaan een Grog heb genomen en dat werkt echt.
In de Grog heb ik gedaan: halve uitgeknepen citroen, bruine bastard suiker, flinke scheut rum en daaroverheen kokend water.
Drink dit zo heet mogelijk op vlak voor het slapen gaan.
Je zweet dan alles eruit en bent de volgende dag stukken beter.
Probeer het het werkt echt.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Ik heb dit antwoord al zo vaak gegeven hier. Echt, het is het allerbeste als je al verkouden bent. Gewoon je holtes spoelen met lauw water en een beetje zout. Zo los je het snot op en hou je je neus vrij.

Als ik verkouden ben, duurt het hooguit twee dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkoudheid is een virus ontsteking die normaal een dag of drie kan duren (soms langer)
Vitamine C en zink versterken je weerstand, dus altijd goed.
Vergeet echter niet dat ziek worden ook positief is, ook dat versterkt je weerstand door antistoffen aan te maken.
Beter zo nu en dan verkouden, als nooit ziek en dan ineens verkouden.
Een doorsneden ui op een schoteltje onder je bed, bij het hoofdend, geeft je snachts geen verstopte nues en kan je beter slapen en slapen versterkt je weerstand.
Voldoende nachtrust en niet te zwaar werk, sporten helpt ook vaak tegen de verkoudheid, ik weet echter niet waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je elk uur helemaal volgooien met vitamine C. Tot dat je de schijterij krijgt dan verminder je het met elke 2 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem wat parecetemols in en Een nachtje goed zweten. Daarna een warme douche nemen. En dan ben je der van af. Beterschap.!

Toegevoegd na 2 minuten:
onder het deken. Het kan ook met ze tweeën. Zweetje nog sneller. Dan hoeft er geen paracetemol bij.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verkouden bent neem dan het volgende wonderdrankje: Doe in een glas het sap van een halve citroen, 1 el bruine bastersuiker, 1 à 2 el vieux en dan kokend water erbij. Drink dit op op de rand van je bed en ga dan meteen onder de wol! Je gaat lekker zweten en bent de volgende dag weer zo goed als nieuw.
Een verstopte neus is te verhelpen door het opsnuiven van de geur van calvados. Schenk een bodem van deze drank in een cognacglas en snuif de (heerlijke) geur op om het neusslijmvlies te prikkelen. Herhaal dit enige malen per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten sporten. Hardlopen of zo. Zorg dat je meer frisse lucht krijgt.

Zoek het niet in pilletjes, of een borrel. Activeer je eigen genezingskracht. Wordt krachtig, wordt weerbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een probaat middel is zelfs een aangename bezigheid : een stevige bouilon maken met veel ajuinen, lookteentjes en een soepkip en als kruiden rozemarijn en thym en/of citroen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn neus verstopt is, helpt het wel eens om 's nachts met een open gesneden ui op mijn nachtkastje te slapen. Nadeel is dat je kamer zo naar ui kan gaan stinken. Maar de volgende dag heb ik dan geen verstopte neus meer.