Is een heet bad ongezond?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het boven de 100 graden is wel.

Als je een goede gezondheid hebt niet. Maar heb je bv hartklachten/hoge bloedruk zou ik niet in een loei heet bad gaan zitten vooral omdat de overgang van er weer uit komen dan te groot is.

Nee, wel lekker. Zolang je er geen blaren van krijgt.

Wat versta je onder een heet bad? Een bad kun je om verschillende redenen nemen. Gewoon om lekker te ontspannen en jezelf schoon te schrobben. Dan is lichaamstemperatuur of tot 38 graden een prima bad. Medicinaal (verkouden, gespannen spieren enz.) kan een bad van 40 graden heel lekker ontspannen werken. Neem je een bad van hoger dan 40 graden dan kun je duizelig en misselijk worden. Je gaat dan vaak hevig transpireren omdat je poriën helemaal open staan. Ook kun je hevige hartkloppingen krijgen. Je huid droogt te veel uit en je verliest te veel vocht. Geen aanrader dus. Zeker mensen met een te hoge of te lage bloeddruk moeten niet een te heet bad nemen. Maar er zijn altijd uitzonderingen, sommige mensen kunnen gloeiend heet baden en hebben nergens last van.

als je te lang in een heet bad zit, kan je je warmte niet voldoende kwijt. je kan dan last van hitteslag krijgen, en duizelig worden en enorm misselijk. niet zo gezond dus! ook je huid droogt er te veel van uit, maar goed, dat heeft niets met gezondheid te maken. geniet van een heerlijk warm bad, maar niet te heet!

Antwoorden zijn divers. Voor de zaadproductie bij de heren is een te heet en een te lang bad niet zo best; bad spermcount!!!

Ik zou niet weten waarom het ongezond zou zijn hoor.. Het is tog eerder lekker en al helemaal met dat hollandse prut weer.

Het is ongezond voor je huid.

te heet is ongezond

Ervaring: jaren geleden stapte ik in een heel heet bad. Zat er even in, en stond op, daarop viel ik flauw. De huisarts zei dat dit niet goed voor het hart is. De sauna is wel goed. Mits je hart goed is. Ik ben vaak in de sauna geweest, met plezier en zonder ellende.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100