Hoe kun je zo effectief mogelijk je vetpercentage omlaag halen en houden?

Ter info: het heeft niet met afslanken te maken, daar zijn er genoeg afslankdiëten voor of liposuctie. Maar een ziekte waar het belangrijk is een zo laag mogelijk vetpercentage te hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Geen brood, geen suikers, zo min mogelijk hoolhydraten ('low carb') en veel bewegen. Maar in het geval van een bepaalde ziekte die vraagt om minder vet, zou ik je arts en/of een voedingsdeskundige raadplegen.

Zorgen dat je regelmatig krachttraining doet. Liefst 3x in de week, en combineer dit met de overige dagen wat cardio. Voor eten is het belangrijk dat je genoeg eet om je activiteiten te ondersteunen, maar niet teveel dat je aankomt. Focussen op voldoende eiwitten is ook handig, voor de spieropbouw. Wat je eet moet je even zelf kijken wat het handigste is, sommige mensen gaan laag in koolhydraten, maar dan moet je voor jezelf kijken of je dan wel genoeg energie hebt voor te sporten. Toegevoegd na 3 minuten: Kijk hier eens: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Hier kun je berekenen wat je nodig hebt. Vul bovenaan je gegevens in (let op man/vrouw en op metric zetten) nu draai je onderaan aan de schijfjes voor je activiteiten in te voeren. Bovenaan komen 2 getallen, de 2de (TDEE) moet je hebben. Als je dit eet aan kcal, blijf je op gewicht. Zorg dus dat je deze hoeveelheid eet, probeer een beetje te letten op je eiwitten (streef naar in elk geval 100 gram per dag, tot aan 2x je lichaamsgewicht in kg in gram eiwit). Als je dit doet, samen met je krachttraining en wat cardio, zul je ongeveer op gewicht blijven en gaat je vetpercentage omlaag (Body recomposition heet dit ook wel in het Engels). Voor een uitgebreider voedingsadvies kun je het beste naar een dietist gaan, kan met een verwijzing van je huisarts. Vertel wat je doelen zijn, en dan kan deze persoon je advies geven en een schema met je maken. Toegevoegd na 2 uur: kleine toevoeging: wat ik hierboben plaats volg ik momenteel zelf ook. Mijn gewicht is iets omhoog gegaan, maar mijn broeken zitten losser in de taille en ik kan zien in de spiegel dat mijn spiermassa omhoog is gegaan. Dus uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het werkt. Het is geen wonderdieet van 10 kg in 10 dagen, maar wel een gezond leefpatroon dat je lang vol kunt houden en waarmee je geleidelijk je doel bereikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100