Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Dan kan je last krijgen van hemoroïden(speen)
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Een grotere kans op aambeien, omdat je de bloedvaten rond de anus teveel belast.
En het kan een teken zijn dat je onvoldoende vezels eet
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je flink moet persen bij de stoelgang komt er so-wie-so veel druk in je hoofd. Mensen (met al slechte bloedvaten in het hoofd) krijgen op de wc ook vaak een hersenbloeding vanwege de kracht/druk bij het persen.
Als je dus flink moet persen is het dus raadzaam om dit te doen met je mond open, zodat je de druk dan niet in je hoofd hebt.

En wat dacht je van meer vezels, fruit eten en veel water drinken. Maakt de ontlasting zachter en dan hoef je niet meer hard te persen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe vaak gebeurt dat dan, dat mensen op het toilet een hersenbloeding krijgen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Als je je mond opent zou de bloeddruk dalen? Lijkt mij extreem onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe vaak dit gebeurt weet ik niet. Ik geloof niet dat dit statistisch bij gehouden wordt.
Ik zeg ook niet dat je bloeddruk daalt ,MAAR OP HET MOMENTdat je perst met je mond open krijg je minder druk op de bloedvaten in je hoofd. Dit geld dus voor mensen met slechte bloedvaten in het hoofd. Maar je weet (meestal) niet van te voren of je ergens een zwakke plek
in je bloedvaten in je hoofd hebt.
Ik heb deze info van een arts en niet van mij zelf.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing