Hoe kan ik mijn hoofdpijn verminderen?

Ik heb al 4 dagen hele erge hoofdpijn. Medicatie werkt niet. Hoe kan ik het verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen antwoord voor je, maar 4 dagen.... dan wordt het toch eens tijd om de dokter te bezoeken.

Het beste antwoord

Een washandje zo heet mogelijk maken met warm water en die tegen je voorhoofd leggen, dat kalmeert en verminderd de pijn.
Beterschap.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tips om hoofdpijn te verminderen
•Drink warme melk om de hoofdpijn te verlichten.
•Meng een theelepel kruidnagel en zout. Voeg dit mengsel toe aan een beker warme melk en roer goed door. Drink dit op wanneer je hoofdpijn hebt. Door deze combinatie van ingrediënten, zullen afvalstoffen worden afgevoerd en zal de natuurlijke balans terugkeren in het lichaam. Hoofdpijn wordt vrijwel direct verminderd.
•Soms wordt hoofdpijn veroorzaakt doordat het lichaam bepaalde gassen vasthoudt. Drink in dit geval een glas warm water met versgeperst citroensap. Het opgeblazen gevoel zal afnemen en de hoofdpijn zal vrijwel direct verlichten.
•Maak een pasta van kaneel en warm water. Masseer dit gedurende enkele minuten op het voorhoofd en de slapen.
•Betelbladeren geven direct verlichting aan een hoofdpijn. Houd enkel bladeren gedurende 5 minuten tegen het voorhoofd aan en de hoofdpijn zal verdwenen zijn.
•Je kunt je voorhoofd ook masseren met kokosnootolie. Het is erg vettig, maar wel effectief tegen hoofdpijn.
•Nog een vettige, maar effectieve methode om van hoofdpijn af te komen, is door het voorhoofd te masseren met amandelolie.
•Eucalyptus olie kan de hoofdpijn aanzienlijk verlichten. Er zijn special Eucalyptus massage oliën verkrijgbaar die zeer effectief zijn.
•Knoflook werkt pijnverlichtend bij hoofdpijn. Je kunt knoflook persen en dit 5 à 10 minuten op het voorhoofd inmasseren of je kunt een teentje knoflook toevoegen aan een maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!

Andere antwoorden (5)

Wat voor soort hoofdpijn, wanneer is het begonnen, waarom is het begonnen?
Heb je het vaker, weet je wat de oorzaak is, is het al eens onderzocht?
Wat voor medicatie, hoe lang gebruik je het al en hoeveel?

Zonder die informatie is er weinig zinnigs op te zeggen..enkel bespreek het met je huisarts en dan kan je ook meteen antwoord geven op bovenstaande vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een depressie, dus ik noem het depressie hoofdpijn. Medicatie is ibuprofen, 600 MG.
Wellicht een bezoekje aan de huisarts, zulke hoofdpijnen zijn zeer vervelend en het zou weleens migraine kunnen zijn. Dit kan enkele dagen aanhouden, zonder medicijnen. Deze medicijnen die ik bedoel (migravin of maxalt) zijn alleen op indicatie en op recept verkrijgbaar (ik weet niets van medicijnen voor migraine als losse verkoop, sorry).
Verder kun je licht vermijden, zonnebril dragen, rust pakken en geen herrie om je heen. Dat werkt bij mij het beste. Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is te summiere informatie om iets te kunnen bepalen.

Heb je ook nog andere klachten erbij als misselijkheid?
Zou dan op migraine kunnen wijzen...medicijnen alleen op dokters advies mogelijk
Kan je nog wel je hoofd goed alle kanten op bewegen of doet juist dat erg pijn? Stijve spieren in je hoofd en dat kan zeer pijnlijk zijn. Herstel ca 1 week. Massage kan helpen.
Stijve spieren en spierpijn krijg je ook vaak bij vitale (griep) infectie.

Andere zeldzame oorzaken: aneurysma , daardoor zwellen bloedvat wat druk uitoefent op pijnlijke plaatsen. Kan zeer ernstig zijn en doktersbezoek noodzakelijk.
Ontsteking, bv in een ader. Ook dan dringend naar een dokter, door een ontsteking kan een ader geheel afgesloten raken. Dit kan afhankelijk van de plaats van de afsluiting ook ernstige gevolgen hebben.

Een check bij de dokter dus ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieronder staan 10 tips om van hoofdpijn af te komen, zonder medicijnen.

Weg met hoofdpijn, tip 1: Water drinken

Eén van de voornaamste redenen voor hoofdpijn is uitdroging. Dit komt door het drinken van koffie, thee e.d. waarbij je meer vocht verliest dan binnenkrijgt. Maar ook bij warme temperaturen verliezen we meer vocht. Hoofdpijn is dan een teken meer te moeten drinken. Drink dus voldoende water en verklein de kans op hoofdpijn. Komt de hoofdpijn op, neem dan eerst een glas water .

Weg met hoofdpijn, tip 2: Koffie

Hoewel koffie zojuist als oorzaak aangewezen werd voor het verliezen van vocht en veroorzaken van hoofdpijn, kan te weinig koffie ook hoofdpijn veroorzaken. Wie veel koffie drinkt, kan verslaaft raken aan caffeine. Wanneer je minder koffie nuttigt, kan het tekort aan caffeine hoofdpijn veroorzaken.

Weg met hoofdpijn, tip 3: Rust

Hoofdpijn kan ook worden veroorzaakt door stress. Rust daarom voldoende. Slaap genoeg uren en neem voldoende pauzes. Zet er toch hoofdpijn door, maak dan eens een wandeling van 5 minuten.

Weg met hoofdpijn, tip 4: Ontspan

Geen tijd om 5 minuten de hoofdpijn weg te wandelen? Sluit de ogen dan en wrijf tegen de zijkanten van uw hoofd. Ook op de kruin van uw hoofd, tussen uw wenkbrauwen en bij uw oren zitten drukpunten tegen hoofdpijn, Ontspan! Masseer deze punten en de hoofdpijn zal verminderen.

Weg met hoofdpijn, tip 5: Natte washand

Hoewel het tijdens het werk lastig gaat, is een koude natte washand een geweldig middel zijn tegen hoofdpijn. Ga rustig zitten of liggen. Ontspan, met de koude natte washand. Uw hoofdpijn zal zeker verminderen.

Weg met hoofdpijn, tip 6: Warm bad

Hoofdpijn is goed aan te pakken door te ontspannen. Neem bij hoofdpijn bijvoorbeeld eens een goed warm bad. Ontspan uw spieren. Gespannen spieren kunnen namelijk ook hoofdpijn veroorzaken.

Weg met hoofdpijn, tip 7: Stoom

Stoom is een ander middel om hoofdpijn op te lossen. De warme lucht vult het hoofd en zorgt voor de juiste ontspanning. Draai de nek een paar keer rond en masseer de nekspieren. Uw hoofpijn zal zeker verminderen.

Toegevoegd na 39 seconden:
http://gezondheid.webstein.nl/hoofdpijn/hoofdpijn-10-tips-om-ervan-af-te-komen-zonder-medicijnen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een lekkere warme douche en laat de warme waterstralen over jou nek gaan en op de pijnlijke plek op jou hoofd .