Kan je 1,5 kilo aankomen in een dag? Ik ben 1meter 74 en weeg 53 maar vanochtend 54,5 kan dat??

Groenten smorgens en smiddags , savonds croque monsieur (6 biterhammen) en macaroni met gehaktballen

Toegevoegd na 1 minuut:
Boterhammen bedoel ik *

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Is niet echt bijzonder veel wat je hebt gegeten. Ligt er aan hoeveel macaroni het was.
Je hebt voornamelijk in de avond veel gegeten, ik gok eerder dat er nog voedsel in je verteringssysteem zit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je weegt veel te licht voor je lengte.
Ritsuka
10 jaar geleden
BMI alleen zegt niet alles over gezondheid, maar je hebt gelijk. Vraagsteller heeft een BMI van 17,5 dat is ondgewicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had nog niet naar de BMI gekeken,maar aan de lengte en gewicht vind ik al dat dit te weinig is. ;-)

Het beste antwoord

Ja dat kan gemakkelijk en soms wel meer ook. Een verschil van een kilo per dag of meer wordt niet veroorzaakt oor een plotselinge opslag van vet. Dat is niet mogelijk. Wel de hoeveelheid vocht in je lichaam kan van dag tot dag verschillen. Ook de hoeveelheid voedsel en water in je spijsverteringsorganen kan verschillen.
Als je bijvoorbeeld vel zoute dingen hebt gegeten zal je lichaam meer vocht vasthouden. Kortom de vochtbalans kan fluctueren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u voor de antwoorden

Andere antwoorden (2)

Heb je een andere weegschaal gebruikt ? Consumenten weegschalen kunnen behoorlijk afwijken.
Verder moet je op dezelfde tijstippen meten, vlak voor of na een maaltijd maakt natuurlijk verschil. Ook als je veel drinkt voor het wegen maakt dat verschil. Vloeistof weegt ook. Een liter water is 1 Kg. Ook een toilet bezoek maakt je weer lichter etc.
Je gewicht is dus niet een absolute constante die altijd precies hetzelfde is. Bekijk je gewicht eens tijdens een aantal dagen op dezelfde weegschaal dan zie je de verschillen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Het verschil in gewicht tussen de avond en de volgende ochtend kan ook makkelijk een kilo zijn. Je verliest door transpiratie makkelijk weer een hele kilo.
Als je ongesteld bent, weeg je vaak ook 1 - 1,5 kg zwaarder. Daarnaast kunnen de twee andere antwoorden de reden zijn.