Hoe zit het in elkaar??

Geven de mensen hier vaker een + als het antwoord klopt, of omdat het meer wordt gegund. Veel antwoorden kloppen namelijk niet, maar omdat het goed klinkt, of omdat het grappig is, wordt zo iemand toch geplust. Gaat hierdoor de kwaliteit van de site omlaag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, de kwaliteit van de site kan bij sommige vragen echt niet omlaag gaan als er plusjes gegeven worden omdat er met humor geantwoord wordt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor je vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms staat er een "fout" antwoord, waarbij ik in de lach schiet en dan druk ik alleen daarom al op plus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is gelukkig (nog) geen site van dodelijke ernst! Een antwoord,dat niet klopt,maar wel humorisrisch of gevat is mag ook wel eens een plusje ontvangen.
Er zijn idd deelnemers(sters) die mij beter liggen dan andere,maar die zal ik om die redenniet plussen!

Het beste antwoord

Een plus of een min is gewoon een instrument om aan te geven wat jij -als lezer- van het antwoord vind. Dit kunnen alle redenen zijn, bijvoorbeeld dat het grappig is of dat jij het er mee eens ben.

Het zegt echter niet dat een antwoord ook waar is als het veel plusjes heeft...

De meeste vragen zijn trouwens niet eens met een 'waar' antwoord te beantwoorden vind ik...

Wat mij betreft heeft de kwaliteit van de site hier niet onder te leiden, maar ja ook dit is weer afhankelijk van wat jij van de site verwacht.

Toegevoegd na 32 seconden:
jaja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik merk wel, dat er bepaalde mensen de een meer voortrekken dan een ander, en die dan een + geven terwijl het antwoord wat er boven staat en dus eerder gegeven is, en ook correct is, geen punt heefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat ook zeker! In mijn vorige antwoord was ik mijn vraag aan het ontkrachten, maar dit is ook zeker waaar! Heeft toch ook met de kwaliteit van de site te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef gewoon iedereen met een correct antwoord een +
En niet alleen maar Jantje omdat ik hem leuker vind, dan Pietje bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is gelijk, maar niet iedereen heeft gelijk, he?
Ja humor wordt gewaardeerd, en volgens mij ook veel vriendjespolitiek. Zo gaat dat in het leven. Misschien gaat het tenkoste van de kwaliteit, maar er is toch niets tegen te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt een plus als je een goed antwoord heb, een leuk antwoord, een grappig antwoord of een eerlijk antwoord. Een antwoord dat eruit springt. Daarnaast moeten ook mensen je antwoord lezen. Dus als jij antwoord 25 plaatst is de kans klein dat je veel plusjes krijgt. Als jouw antwoord de enige is, juist groot.

Nog een 'ongeschreven' regel: als je mint: motiveren, als je plust hoeft het niet(mag wel), maar dan wel altijd meer dan +1(dat is niet echt een reactie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, dat moeten ze gaan invoeren.
Reden voor - in reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het zoooo met je eens! Motiveren wanneer je mint.
+1
Het merendeel geven wel een + voor een goed antwoord Er zijn volgens er maar enkelen die een + geven omdat men het hun gund . En het mooie van gv is dat er vaak meerdere antwoorden worden gegeven daardoor komen er de goeie antwoorden wel boven drijven en als die ook nog goed klinkt dan is dat zeker een + waard . En daardoor veranderd volgens mij niet veel aan de kwaliteit van de sitè
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een plus voor een goed antwoord geef, maar ook een plus als mijn mening overeenkomt met het antwoord, dat is subjectief natuurlijk.
Verder ben ik een plusser die vooral minnen weg probeert te plussen die naar mijn mening onbeargumenteerd gemind worden. Ik heb echt een hekel aan minnen, die zo maar gegeven worden. En dat zijn er nogal wat de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die een goed antwoord geven krijgen van mij een plus.
Of ze nou in de top tien staan of pas een beginneling zijn.
Er humor waardeer ik ook.
En minnen heb ik een enorme hekel aan,omdat ik vind dat iedereen zijn best doet om een goed antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens+
Wat ik vaak zie is dat het gewaardeerd wordt als je jezelf laat zien. Iets echts van jezelf vertelt.

Mensen voelen zich dan meer samen, er vindt dan op de één of andere manier contact plaats, waardoor het niet meer ieder in z'n eentje achter de computer is, maar een samenleving, een communitie.
Dat wordt gewaardeerd (en terecht), naast de goede antwoorden, antwoorden die ja aan het lachen maken of die je op een andere manier raken.

Het gaat dus niet alleen om de vraag, maar ook om het contact, het samen elkaar stimuleren, aan het lachten maken en 'aanraken'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent echt niet meer of minder door meer of minder punten, alhoewel velen daar anders over zullen denken

kwaliteit gaat niet omlaag denk ik, er zijn altijd lolbroeken en serieuzere mensen dat maakt het gezellig en een gezellig maar niet kloppend antwoord wordt vaak geplust denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef plusjes voor een leuk en natuurlijk op een goed antwoord. Maakt mij niet aan wie ,ik maak geen onderscheid. Ook als ik wel eens een meningsverschil heb gehad met iemand geef ik gewoon een plus als ik die persoon een plus heeft verdiend. Minnen geef ik eigenlijk nooit of het moet echt een lelijk antwoord zijn op een persoon. Natuurlijk gaat de kwaliteit van Gv hier niet van omlaag als er misschien iets van "vriendjespolitiek" is. De site zou zich wel verlagen als er mensen zijn die elkaar gaan afkraken en er felle en een negatieve sfeer wordt neer gezet. Maar dat is gelukkig niet zo vaak meer aan de orde. Lang leven de humor en de goede en grappige antwoorden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik vind humor ook belangrijk. +
Ben erg van de plussen. Geef ze graag en rijkelijk. Maakt niet uit wie. Wanneer ik het een goed antwoord vind, grappig of iemand die ziel en zaligheid bloot legt krijgt een plus van mij. Minnen geef ik alleen wanneer iemand echt een fout antwoord geeft en dan moet dit uiteraard wel gemotiveerd worden. Iemand een min geven die zijn mening geeft over iets vind ik niet kunnen. Ieder heeft zo zijn eigen mening, daar hoef je niet om af te straffen.
Ik ben meer voor al het positive.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik ook Danielle, al dat gemin, en dan ook nog voor een mening. + voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Deidre!