waar is buikpijn voor het plassen een teken van?

Ik heb de laatste weken vaak last van buikpijn als ik bijvoorbeeld opsta als ik heb gezeten. Vervolgens merk ik dat ik dan vaak naar de wc moet (om te plassen) en daarna lijkt het minder te zijn. Hoe kan dit? Ik kan er nergens informatie over vinden, waar is dit een teken van? Ps: de buikpijn zit altijd in het midden van de buik maar wisselt van helemaal onderin tot aan de navel, de buikpijn is wel bijna constant in mindere mate aanwezig. Het doet vooral pijn als ik er op druk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Het kan een geprikkelde blaas zijn, of blaasontsteking. Idem voor je darmen: die kunnen geprikkeld of (licht) ontstoken zijn.
Doet het pijn als je erop drukt, of pijn als je loslaat, dus ophoudt met erop drukken? In dat laatste geval zou het ook 'blindedarmontsteking' kunnen zijn.
Aangezien je schrijft dat je er al weken last van hebt, lijkt het me hoog tijd eens naar de huisarts te gaan. Misschien is er helemaal niets aan de hand, dan ben je gerustgesteld; misschien er iets aan de hand dat behandeld kan worden waarna je van de pijn af bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan een teken zijn dat je een gevoelige dikke darm hebt. Zelf heb ik ook een gevoelige dikke darm en voel hem als ik ga zitten of ook naar toilet moet. Ik heb een link geplaatst voor meer info.