Nee, dat doet een cardiochirurg. De cardioloog doet het onderzoek en de nazorg, de cardiochirurg voert de eventueel nodige operaties uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist, kort en krachtig, geen woord te veel. Een +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Joan DArc.
Nee, chirurgen opereren niet. Operaties aan het hart gebeuren door een cardiochirurg of een thoraxchirurg.
Cardiologen doen wel veel ingrepen, zoals bijvoorbeeld het catheteriseren of dotteren van de kransslagaders. Dit soort ingrepen gebeuren ook op een soort OK, in steriele omstandigheden. Hierdoor lijken deze ingrepen voor patiënten wel eens op een operatie.

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry, cardiologen opereren niet; chirurgen natuurlijk wel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Eerste zin is vreemd...