Is het mogelijk om ziekte als Parkinson en Alzheimer te voorkomen?

Genezen kan nog niet maar voorkomen is toch beter dan genezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, er bestaan nog geen preventieve middelen om deze ziektes te voorkomen. Maar de wetenschappelijke vorderingen tonen aan dat ze binnen 30 jaar te verwachten zijn. Of dat dan nog helpt?

Er is nog geen manier gevonden om Alzheimer helemaal te voorkomen, maar het is wel mogelijk om de kans erop te verkleinen. Leeftijd, geslacht en genetisch materiaal kunnen niet beïnvloed worden, Voedsel eten dat rijk is aan vitamine E - zoals noten, tarwekiemen of spinazie - kan helpen om je beter te wapenen tegen de ziekte van Parkinson. Maar dit wil niet zeggen dat je het kunt voorkomen.

Ik denk van wel. Met TaiChi en QiGong. Niet wetenschappelijk hier in het westen, maar een beproefde methode in het oosten. Heilzaam tegen vele kwalen en goed tegen voorkoming.

Ik heb wel eens gelezen over een paar wetenschappers die een theorie hebben dat dingen als dementie en Alzheimer (gedeeltelijk?) veroorzaakt wordt doordat mensen gedurende hun leven de hele tijd te weinig vocht binnen krijgen en daardoor op oudere leeftijd dus die problemen krijgen. En het zou dan voorkomen kunnen worden door tientallen jarenlang meer water te drinken per dag. Maar dat was geloof ik wel een vrij alternatieve theorie, maar wie weet...

Op dit moment nog niet. Er zal dan via gene onderzoek moeten worden aangetoond wat er mis is en of dat defect gerepareerd kan worden. Er is dus nog een lange weg te gaan.!

Medische behandeling met stamcellen kan mogelijk ziekten als parkinson en alzheimer voorkomen of genezen.

Bronnen:
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100