Hoe komt het dat als je 's morgens moe bent, dat je gezicht er zo "bobbelig' en onfris uitziet? Wat gebeurt er dan precies in je lichaam?

Bij mij zie je dan wallen onder de ogen, bobbelige wangen en boven de ogen is het ook opgezet.

Welke lichamelijke processen maken dat je er zo moe uitziet?

Is dit wetenschappelijkte verklaren?
Suggesties kan ik zelf wel bedenken, maar ik ben vooral benieuwd naar lichamelijke oorzaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Heel simpel je lichaam komt snachts tot rust een dee van je hersenen slaapt de ander deel fantaseert je droom of nacht merrie en soms
Niks doordat het ene deel slaapt en het andere deel geconcentreet is trekken snachts ke gezichts spieren soms samen en daar komme de bobbels smorgens vroeg vandaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voornamelijk een minder goede bloedsomloop, die veroorzaakt wordt door vermoeidheid en/ of stress.
Door de slechtere bloedsomloop wordt je huid bleker waardoor de adertjes rond je ogen zichtbaar worden, dat zijn de donkere kringen onder je ogen.
Wallen zijn vochtophopingen, niet altijd te voorkomen omdat dit ook genetisch bepaald kan zijn.
Nog even over de bloedsomloop, als je slaapt zal die natuurlijk gewoon functioneren, maar niet zo als wanneer je wakker bent en beweegt, vandaardat je in de ochtend er 'anders' uitziet

Toegevoegd na 6 minuten:
Het 'onfrisse' komt door de.afvoer van afvalstoffen gedurende de nacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben.
•Vochtophoping
Je gezicht kan vocht vasthouden door teveel zout te eten. Onder je ogen kan ook vochtophoping ontstaan waardoor er wallen ontstaan.
•Een ontsteking aan het vaatstelsel
Schrik niet, het is maar iets kleins maar dit kan een mogelijke oorzaak zijn. Wanneer je een ontsteking aan je vaatstelsel onder je oog hebt zullen er wallen ontstaan, deze ontsteking kan komen door allergieën (bvb make up)of te weinig nachtrust.
•Andere mogelijkheden
Roken
Luchtvervuiling
Stress
Slecht werkende organen