Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rugpijn gevaarlijk?

Mijn vriendin 2 uur geleden nog al wild en enthousiast aan het dansen en opeens schoot het heel erg in haar rug. Heel de linker kant en het word ook niet minder. Moet ik een dokter bellen of wachten tot morgen ochtend? wat kan het zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
791

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is "in haar rug geschoten". Een onverwacht felle pijn die bij een verkeerde beweging kan voorkomen. Komt vaker voor. Een soort zweepslag maar dan in je rug. Soms gewoon zelfs even moeilijk om adem te halen.

Masseer jij de pijnlijke plek op die rug. Dat verzacht tijdelijk. Leg er desnoods een kruik tegen aan. En een kussen ertegen in bed, als steun. Want dit kan flink zeer doen! Morgen zal het wel beter gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ben geen dokter, maar ik zou als het mij gebeurt denken: spiertje verrekt. Zie morgen wel of ik de dokter bel.
Warm bad of warme douche wil ook wel eens helpen tegen de pijn
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Dit zou spit kunnen zijn. Spit is erg pijnlijk, maar niet gevaarlijk. Het kan zomaar ineens ontstaan door een verkeerde beweging en gaat vanzelf weer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding