als je bent gestopt met de pil nemen,hoe lang duurt het eer je zwanger kunt worden?

ben in juli gestopt met de pil te nemen

Toegevoegd na 53 seconden:
heb sinds 15 okt mijn regels gekregen

Toegevoegd na 31 minuten:
heb gekeken op mn kalender en de laatste pil was op 17 juni genomen.dus 4 maanden al zonder de pil ,ik gebruikte toen harmonet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Als je weer normaal menstrueert ben je vruchtbaar. Dus het kan elke maand weer lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het kan net zo goed maanden en soms wel jaren duren..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, van beide gevallen zijn voorbeelden te noemen.

Het beste antwoord

Dat verschilt per vrouw en van situatie tot situatie.
Als een vrouw tijdens het nemen van de pil twee keer een pil vergeet dan is er al een (erg kleine) kans dat zij zwanger wordt. Theoretisch gezien kan het dus al na een paar dagen. 1 dag na het niet nemen van een pil is de kans nog zo klein, dat je dokter je als nog beschermd beschouwt.
Aan de andere kant duurt het bij sommige vrouwen ook tot een jaar totdat de menstruatie weer regelmatig komen en dus de cyclus weer op gang is gekomen.

In de praktijk kan je het beste kijken naar je menstruaties. Je bent weer vruchtbaar op het moment dat je weer op regelmatige intervallen ongesteld wordt; je cyclus is dan weer teruggekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb nu op dezelfde dag ,de vorige keer kreeg ik ze op 16 sept en nu op 16 okt,dan heb ik nu een regelmatige cyclus?

Andere antwoorden (1)

Binnen 24 uur is het onder omstandigheden mogelijk dat je zwanger word , Verstandig is een half jaar wachttijd,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Om welke reden is dat verstandig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
op sommige sites staat minstens 3 maand wachte,je weet toch eigenlijk niet hoe lang de pil nog werking heeft na einde gebruik op 17 juni dit jaar?
Amadea
10 jaar geleden
Dat kan het niet zijn. Want het gebeurt sporadisch dat een vrouw ondanks de pil toch zwanger raakt, en dat pas later merkt. Het slikken van de pil dat zij tot ze het merkte heeft geen gevolgen voor de foetus.