Hoe komt het dat ontlasting zo stinkt en waarom als je diaree hebt nog erger , want dan zit de ontlasting toch maar kort in je lichaam ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K
AWM
14 jaar geleden
Goed dat je een toepasselijk plaatje bij je vraag plaatst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar van dat diarree enzo zie ik helemaal voor me!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heeft een blinde er ook iets aan.

Het beste antwoord

Poep bestaat voor een groot deel uit bacteriën die eten aan het verteren zijn. Die bacteriën veroorzaken de penetrante geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het helemaal begrepen ,dank je wel

Andere antwoorden (2)

'Dan is er meer ruikend oppervlak en er zijn meer kwalijke bacteriën mee gemoeid. Anders zou je geen diarree hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het einde van de hele weg die de ontlasting aflegt in je darmen word ontlasting ingedikt. De dikke darm haalt het vocht dat in de ontlasting zit eruit. Wanneer je diaree hebt wil je lichaam zich zo snel mogelijk reinigen en gooit alles er uit zonder het de tijd te geven voedingstoffen en vocht op te nemen. Daarom is het ook zo belangrijk dat je veel drinkt wanneer je diaree hebt.