Kan je door het roken van een joint (met wiet) sneller van je griep of verkoudheid afkomen?m.a.w.: werkt dat genezend hiervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwaar heb je dit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon,ik vroeg het me af,want ik heb wel gehoord,dat wiet voor andere aandoeningen b.v. pijnbestrijding,gebruikt wordt voor medicinale redenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik ook benieuwd naar man+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ee,gamie man!
ok,thx.
ja,ben ook benieuwd joh!

Het beste antwoord

Het werkt pijnstillend en je voelt waarschijnlijk minder vaan de verkoudheid, maar als je een (lekkere, haha) pure rookt, is dit natuurlijk wel wat gezonder dan eentje met tabak, alleen wordt je dan meer high dan stoned ( eigen ervaring).

Pure joints tasten je weerstand niet / niet echt aan, zelfs positieve dingen gehoord, en waarschijnlijk (MISSCHIEN) een kleinbeetje betere weerstand, ( Nu gaan er waarschijnlijk veel minnen komen door deze zin).

Dit heb ik gebaseerd op een amerikaans onderzoek van een universiteit, het ging niet zozeer over het immuun systeem, maar over de cellen, en bij blowers, en dan vooral pure (dacht ik) is het procent kanker-gevallen veel minder, en kanker kun je krijgen als je een slechte weerstand hebt.

Blowen pakt de oorzaak van verkoudheid niet zo snel aan, maar gebaseerd op deze conclusies is het misschien wel mogelijk, maar volgens ervaring heb ik er nog weinig van gemerkt.

Maar natuurlijk ook rekening meehouden dat er ook nadelen aan blowen zitten, maar goed, overal zitten nadelen aan.

Je lichaam zou zoiezo de slechtere stoffen ( vooral teer en andere stoffen die bij verbranding vrijkomen) weg moeten krijgen, hierdoor krijgt je lichaam het iets drukker wat misschien ervoor zorgt dat je lichaam minder goed de griep / verkoudheid aan kan.

Conclusie:
Waarschijnlijk maakt het niet echt veel uit, het zou wel de symptomen kunnen verminderen.

Deel hiervan is gebaseerd op:
- Onderzoeken
- Eigen ervaringen
e.d.

Maarja, een jointje op zijn tijd is natuurlijk wel heerlijk:)

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee dat werkt niet genezend, roken is vanzelf al ongezond...
een joint neemt je mee in andere sferen, vandaar dat lijkt dat je symptomen weg gaan, maar niets is minder waar, eenmaal weer bij je positieven komen je klachten weer terug...
beter lekker uitzieken in je bed, indien nodig een paracetamol en goed drinken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het werkt juist minder goed. Je lichaam gaat er juist van achteruit, dus je wordt sneller ziek, ik zet een link hieronder lees dit maar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je hoofd (tijdelijk) wel maar, lichamelijk niet! Dus gewoon uitzieken zonder joint!

beterschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je je er alleen maar slechter van gaat voelen. Het klopt wel dat het pijnstillend werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de vele schadelijke stoffen in tabak en de teer uit wiet werken niet bevorderlijk voor de genezing.
wel zou je kunnen proberen om de wiet uit een verdamper te roken (light bulb)
Dan krijg je alleen de pure THC binnen.

Tevens neemt roken (door verbranding) veel vitamine C af, iets wat je juist nodig hebt voor je weerstand.