Als ik 's avonds in mijn bed kruip krijg ik het heel koud aan mijn schouders en voeten ook al voel ik dat mijn bed/kamer warm zijn. Hoe kan dit ?

Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor als ik in mijn bed lig. Als ik gewoon 's avonds in de zetel zit ofzo dan is er niks aan de hand. Mijn voeten en schouders zijn ijskoud doch voel ik dat mijn bed warm is, heb ik 2 dikke dekens op mij en staat de verwarming op.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kinkt misschien raar. Maar verwarming uit en raam open.
En een nachthemd aan ( met schouders)
Ik heb dit namelijk ook, en ik merk dat wanneer ik onder teveel dekens lig in een tewarme kamer mn lichaam erg heet wordt en zich gaat koelen. En dan koelen mn voeten nog verder af.
Lig ik in een koude kamer onder 1 dekbed met nachthemd en sokken. Dan heb ik heb veel sneller warm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo en bedankt voor je reactie.
Ik zal het eens proberen maar vrees dat ik zo nooit ga slapen :D Maar toch bedankt voor de tip, zal het eens proberen !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na 10-15 min ben je warm, ik heb dat ook allemaal en word uiteindelijk zwetend wakker. Een verwarming op je slaapkamer aan in DEZE tijd van het jaar (het was gisteren 18 graden!) vind ik vreemd en ongezond of je moet een niet geisoleerd huis hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist kachel uit, raam open en je voeten insmeren met een creme, maakt niet uit welke het gaat om het masseren, daarmee bevorder je de doorbloeding, helpt mij altijd, nooit koude voeten meer.

Antwoorden (3)

Wanneer je tot rust komt, daalt je temperatuur iets.
De uitstekende delen van je lichaam kunnen dan koud worden.
In liggende toestand zijn de uitstekende delen je voeten, je schouders en je neus.

Trek lekkere wollen sokjes aan, en trek je dekbed wat hoger op.
Trouwens, na een tijdje merk je toch dat de utistekende delen langzaam de temperatuur van de rest van je lichaam aannemen.

Ik trek vaak sokken aan als ik ga slapen, maar trap ze halverwege de nacht altijd uit omdat ik het dan warmer heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey ! Bedankt voor je antwoord. Ik heb wollen koussen al geprobeerd en zelfs een wollen dekentje extra voor op mijn schouders maar niks helpt. Soms zit ik letterlijk te trillen in mijn bed van de koud hoewel ik voel dat mijn lichaam zelf eigenlijk niet koud is. Het is moelijk uit te leggen maar het is net alsof de koude uit mezelf komt .. Kan het niet zo goed uitleggen denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een warm voetenbadje nemen, net voor je gaat slapen, en dan meteen met warme sokken aan je bed in?
Als je zit hangen je voeten naar beneden,in bed liggen je benen omhoog,er stroomt dan minder bloed naar je benen,mede omdat je in rust komt pompt je bloed ook nog eens langzamer rond.
Daarom zegt een dokter ook altijd als je vocht vasthoud in je benen dat je met je benen omhoog moet gaan liggen zodat het vocht niet naar beneden zakt.
Dit gebeurd dus ook met bloed.
Trek je benen lekker op en wat normaal gesproken wel helpt is een fleecedeken onder je leggen ;-) probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi myrix,

Als het voelt alsof de koude uit jezelf komt dan is het goed om van binnen je lichaam te leren opwarmen.
Van tevoren een voetenbadje is lekker, maar na 30 minuten kunnen je voetjes weer koud zijn.
Probeer wel na het voetenbad warme wollen sokken aan te doen en niet met blote voeten over de koude vloer te lopen! Dat kan wel goed helpen.
Kijk vervolgens of je wel echt wol hebt, nep wol of fleece is geen goede verwarmer. Fleecedeken zal ik dan ook afraden. Neem voor je schouders een echt wollen vestje.

Wat je verder kunt proberen, is verwarmend te gaan eten, er zijn vanuit de chinese leer producten die je lichaam afkoelen, dus koude toevoegen aan het lichaam en voedingsmiddelen die warmte aan het lichaam toevoegen. je kunt dit gaan onderzoeken.
Wat goed warm maakt is cayennepeper, dit kun je dan door het eten doen. of door een sapje.

Wanneer we ons heel koud voelen, koude handen en voeten, traag, bibberig, dan is het een mogelijkheid om "heter" te gaan eten. Eet je veel sla, omdat je denkt dat het zo gezond is, voor jou is het wellicht beter om warm te gaan eten, warme havermout in de ochtend met kaneel en honing bijvoorbeeld. en s,avonds even geen koude salade.

Onze voeding kent dus thermische eigenschappen van Verwarmen en Koelen. Verwarmen is Yang, Koelen is Yin.Voorbeelden van Yinne en Yange voeding

Koud(Yin)Tomaat, Augurk, Ananas, Kiwi, Yoghurt, Rauwkost, Mineraalwater, Sla, Radijs, Komkommer, Zomerpompoenen, Yoghurt
Neutraal: Wortelen, Bonen, Granen, Peulvruchten, Noten, Rundvlees
Warm (Yang): Lamsvlees, Alcohol, Wortelen, Koolsoorten, Pastinaak, Ginseng, Vis, Pluimvee, Gedroogde Kruiden, Specerijen
succes met onderzoeken. M

http://www.innerned.org/chinesevoedingsleer4.html