ik moet minstens 10 uur slapen voordat ik echt fit ben, hoe kan dit?

Ik ben al naar de dokter geweest en heb bloed laten prikken, echter kwam hier niets uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat dit per persoon verschilt. De ene heeft gewoon een betere nachtrust nodig als de ander. (mensen uit mijn klas kunnen op donderdag uitgaan en vrijdag weer fit in de klas zitten, ik zou dit dus absoluut niet kunnen) Heb je deze vraag ook al aan je huisarts gesteld?

Een poosje geleden is het slaapgen gevonden. De lengte van dit gen bepaalt hoeveel slaap je nodig hebt. In de eerste bron zie je bovendien dat adolescenten (hoe oud ben je?) relatief veel slaap nodig hebben: 9 tot 10 uur. Wat ook een oorzaak kan zijn, is dat je onrustig slaapt. Dat komt bijvoorbeeld voor bij mensen met slaapapneu (waarbij de ademhaling enkele keren per nacht stokt, waardoor de slaper telkens (bijna) wakker wordt). Het kan dan heel goed zijn dat ja ja daar niets van herinnert. Maar intussen heb je wel te weinig diepe slaap gehad.

Als dit voor jou 'anders is dan anders' kan het zijn dat je de na-weeen ondervindt van een griepje of een ander virusje dat je kort geleden hebt gehad. Dan zul je gewoon geduld met jezelf moeten hebben en kijken of het langzaamaan minder wordt. Als dat niet zo is, zal er toch echt aanvullend onderzoek gedaan moeten worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100