wat zijn de beste tijden om te eten? en hoelaat kan je de laatste maaltijd eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het beste is om drie hoofdmaaltijden per dag te eten, verdeeld over de dag. Ze mogen alle drie ongeveer evenveel calorieën en noodzakelijke voedingsstoffen bevatten. Het is aan te raden om tussen de hoofdmaaltijden door ook iets te eten omdat een langdurig lege maag hongergevoel geeft. dat kun je beter voor zijn met een handje noten, een boterham of een stukje fruit, waardoor je makkelijker ongezonde dingen als snoep kunt weerstaan. Bovendien voorkom je ermee dat het lichaam in de spaarstand gaat staan waardoor ingenomen calorieën makkelijker in lichaamsvet worden opgeslagen. Hoe laat precies je voor het slapen iets eet en hoeveel is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Over het algemeen is een lichte maaltijd geen enkel probleem.

de een zwwert bij dit, de ander bij dat. Beste tijden.. minimaal 3 keer per dag een maaltijd nuttigen, en de laatste 1/2 uur voor het slapen gaan niet eten lijkt het algemene advies. Echter, kijk naar spanjaarden en Fransen, welke zeer laat eten, en die diners leiden in mijn ervanring vaak tot het direct slapen gaan na het eten.

Ik heb gehoord dat het ook goed is om meerdere malen per dag te eten. In de vorm van: 's ochtends goed ontbijten, tussen 11 en 12 wat, tussen 13 en 14 wat en tussen 15 en 16 wat. Ten slotte avondeten en inderdaad zoals Jelle zegt een half uur voor het slapen maximaal iets eten. Dit eetpatroon zou voorkomen dat je tussendoortjes neemt zodat je minder snel aankomt dan wanneer je maar drie keer per dag wat eet.

Ik heb laatst een interview met een wetenschapper gelezen. Hij zei dat het menselijk lichaam net een auto is. Zolang je maar af en toe wat in de tank stopt, maakt het niet uit hoe vaak en wanneer je dat precies doet.

Dat hangt er helemaal van af wat je doel is. Als je eet om in winterslaap te gaan, zal je een ander patroon en andere voedingsmiddelen aanhouden dan wanneer je probeert af te vallen. Als je een marathon wilt gaan lopen, eet je ook weer anders dan wanneer je spieren wilt kweken. Ik ga er van uit dat je normaal leeft en er gewoon goed uit wilt zien en je goed in je vel wilt voelen zitten. Eet gevarieerd en neem zo'n 5 a 6 kleinere maaltijden per dag. Begin goed met een koolhydraat rijk ontbijt. Neem na een uur of 6 geen koolhydraten meer. Zorg bij elke maaltijd voor een goede portie eiwitten, ook de avondmaaltijden. Je mag dus vlak voor het slapen gaan rustig een bakje kwark eten, maar geen bruine boterham met kaas (die is dan weer wel goed voor het ontbijt) Dit mag zelfs nog om 1 uur 's nachts, geen enkel probleem...in tegendeel zelfs. In het algemeen vet beperken en zoveel mogelijk onverzadigde vetten en essentiële vetten eten (essentiele vetten zijn nodig voor een goede soijsvertering en stofwisseling en zitten o.a. in noten, avocado's en olijfolie) Naast deze basis veel groente en fruit voor de nodige vezels en vitaminen en je zult merken dat je je beter gaat voelen na een paar weken. Op deze manier heb je geen honger en ben je niet geneigd om veel te eten (hele dag niks eten en dan twee volle borden bij het avondeten) Je zult waarschijnlijk de eerste weken op deze manier afvallen tot je op een nieuw en waarschijnlijk gezonder evenwicht bent. Bewegen is ook erg belangrijk, enkele keren per week sporten zorgt er voor dat je makkelijker vet verliest en je stofwisseling hoog houdt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100