Waar kan je je bloedgroep zien?

Ik weet niet waar staat welke bloedgroep je hebt. Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
81K

Het beste antwoord

Op de papieren die je meekrijgt als je een operatie hebt gehad, kan je meestal wel ergens je bloedgroep vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je niet zulke papieren? Gebruik dan de EASY HOME BLOEDGROEP ZELFTEST (met dank aan mariejose).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bloedgroep staat niet ergens. Kan alleen mogelijk bij je huisarts bekend zijn anders moet je je bloed laten bepalen door een lab
ronron1212
13 jaar geleden
kun je m.i nergens zien. moet je laten vaststellen door de huisarts of het ziekenhuis d.m.v. een bloedprikje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De assistente van je huisarts kan je een formulier meegeven waarmee je je bloedgroep kan laten testen in het ziekenhuis. Het kost minimaal 16 euro maar dan weet je tenminste wat je bloedgroep is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals bij een auto de gegevens vaak op de watergoot onder de motorkap staan. kun je de bloedgroep vinden aan de achterkant van je oor.
Nee hoor, grapje. Je kunt je bloedgroep laten vaststellen door een medisch laboratorium. In het ziekenhuis b.v.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat nergens als het nog nooit getest is.
Ik kreeg bij biologie op school een keer les over bloedgroepen, waarbij we ook een proefje deden om te achterhalen wat onze bloedgroepen waren. Toen wist ik dat ik bloedgroep B heb.
Toen ik 18 was, gaf ik me op als bloeddonor bij Sanguin (de 'bloedbank), en sindsdien weet ik dat ik B negatief heb.

Stel dat je een ongeluk zou krijgen waarbij je bloed nodig hebt, dan wordt indien mogelijk eerst je bloedgroep bepaald. Als dit niet mogelijk is, bijvoorbeeld doordat je snel bloed moet krijgen, dat zul je 0 negatief krijgen, omdat je daar niet slecht op kunt reageren (heeft geen antistoffen tegen andere bloedgroepen).