Veel sporten en aankomen en geen verschil in uitzicht?

Hallo, sinds een halfjaar ben ik feller beginnen sporten en ben ik ook veel aangekomen intussen. Een jaar geleden woog ik 53-54 kilo en nu al 58. Ik doe 3x fitness per week (combinatie kracht en cardio). Onlangs ben ik ook beginnen met 5 keer per week 45 min. te lopen. Daardoor ben ik nog 1 kilo bijgekomen op 1.5 week tijd. Fysiek ben ik wel wat strakker en gespierder geworden en al mijn kleren passen nog als voordien maar ik begrijp niet goed waarom ik zoveel bijkom. Ik eet tussen 1500 en 2000 kc per dag. Die 5 kilo kunnen toch niet louter spiermassa zijn? En ik kan toch niet wekenlang vocht ophouden ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

spieren wegen meer dan vet , je kunt beter af en toe je omvang meten, dat is dan motiverender dan zwaarder worden/geen gewicht kwijtraken. Op de cm zie je wel verschil
anneliez
12 jaar geleden
Die gewichtstoename kan heel goed alleen spierweefsel zijn.

Wat veel zou zeggen is een goeie lichaamsanalyse, maar daar heb je alleen wat aan als je er ook een hebt van een jaar geleden. (vet en spierpercentages)

Waar je wel kan doen is een foto van een jaar geleden met nu vergelijken. Als je geen foto van je lichaam hebt dan kan je een pasfoto pakken, meestal zie je een lager vetpercentage ook in je gezicht.

ps. Geslacht en lengte zouden interessant zijn, want 54 kg zegt niet zoveel. (hoewel het voor de vraag op zich niet uitmaakt)

Toegevoegd na 4 minuten:
pps. goed bezig, er zullen velen jaloers op je zijn.
Maar waarom ben je 5x 45min extra gaan lopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een meisje en 1m68 groot. Ik ben begonnen met lopen omdat ik daar op het einde van het jaar examen van heb. (10 km in 50 min. voor het maximum)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan had je bij de 54 kg waarschijnlijk al weinig vet.
Dus geen vetweefsel om om te zetten in spierweefsel, als je dan spierweefsel gaat kweken dan kom je aan. Allemaal positief in mijn ogen. Die 1 kilo in 1,5 week is een sprongetje, doordat je anders bent gaan trainen. Waarschijnlijk zit daar ook wat vocht bij, je hoeft niet bang te zijn dat dat 10 kilo in 15 weken wordt.
Succes met de 50 min.