Mag je naakt zonnen op een balkon waar de balustrade uit glas bestaat?.

waarom zou je niet naakt mogen zonnen,het hoort toch bij je woning.Binnen je woning mag je wel naakt zijn, maar op je balkon niet?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Dat is (kan zijn) schennis van de eerbaarheid, art. 239 uit het Wetboek van Strafrecht.
"Met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis der eerbaarheid

op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
op een andere dan onder 1. bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van 16 jaar;
op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is. "

Als je zichtbaar naakt aan het zonnen bent op je balkon (een niet openbare plaats) kan een ander daarbij 'zijns ondanks tegenwoordig zijn'. De persoon in kwestie kan je zien liggen, ook als deze dat niet wil.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, als anderen je van buiten af kunnen zien, geef je aan stoot en
dat mag niet.
Ook in je woonkamer mag het niet als je van buitenaf bekeken kunt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hang een handoek over de glazen afscherming, dan is het niet zictbaar en mag het wel.