Chloor in de stoomspuit, kan dat?>

Heb een aantal verkleurde rolgordijnen. De kleintjes zijn schoon geworden in een bad met chloor. Nu moet ik nog 2 grote en vroeg me dit af. Of is het te gevaarlijk ivm dampen. Iemand misschien een andere oplossing, behalve nieuwe kopen? Dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zou ik zeker niet doen. Chloor is goor spul en op die manier zal het in je luchtwegen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hartelijk dank, de beantwoording bevestigd mijn vermoeden dat het slecht is. Ik ga het anders doen

Andere antwoorden (3)

Ik vind het niet aan te raden, zo'n spuit maakt hele fijne deeltjes die veel verder weg terecht komen dan je denkt.

En, het gaat er toch afdruipen denk ik. Als je daar al rekening mee houdt kun je ze dan niet afnemen met een spons of doek met chloor (met handschoenen aan).
amigo
13 jaar geleden
Niet doen! Chloor reageert bij kamertemperatuur al zo flink dat je je gezicht en handen moet beschermen. Maak je het flink warm, dan is het erg gevaarlijk. Daarnaast is chloor ook nog giftig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ze ook bleken met waterstofperoxide dat is minder giftig dan chloor(bleekloog)
Zo'n 5% is al voldoende