kan iemand me vertellen ,of je de eieren van een nandoe kunt eten/bakken? zo wel...hoe dan??

ik heb van een kennisje een nandoe ei,soort struisvogel, die wilde ik proberen te bakken enof koken,maar weet niet of dat wel mogelijk is,en zo ja..hoe dan?
vast bedankt.jolanda

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Over nandoe-eieren is geen informatie beschikbaar, maar wel over die van struisvogels. Vanwege het risico op salmonella en paratyfus moeten deze eieren lang koken: namelijk 40 minuten.
Bereidingstips zijn te vinden op: http://schobbejakshoogte.be/struisvogelboerderij_Schobbejaks_Hoogte_eieren.html
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt v je reaktie..en de site heb ik al opgezocht

Andere antwoorden (1)

ik ben niet bekend met nandoe eieren, maar ik weet wel dat je niet alle eieren kan koken.
ganzeneieren bijvoorbeeld, zijn gebakken heerlijk, maar gekookt worden ze glazig, en zijn ze niet lekker.
ik zou voor bakken gaan.
breken in een kom, even klutsen, en bakken maar.
Rieneke1