Wat is de naam van de zalf die je op je handen kan krijgen onder een pleister om je huid te verdoven voor het prikken van een infuus? (ivm narcose)

Ik zou graag de naam van de zalf willen weten die gebruikt word om de huid te verdoven wanneer er een infuus geprikt moet worden. Ik hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen.

En hoe lang voor het prikken van het infuus moet deze zalf aangebracht worden?

Op welke plek van het lichaam word meestal het infuus ingebracht betreft een narcose?

Ik weet dat deze zalf vaak gebruikt word bij jonge kinderen zodat de prik minder pijn doet...
Is het abnormaal om als jong volwassene ook om deze zalf te vragen.
Vanwege mijn autisme ben ik extreem bang voor prikken, narcose, ziekenhuizen en alles wat daarmee te maken heeft.
Ik moet binnenkort onder narcose en deze zalf zal voor mij al heel veel angst wegnemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Dit is Emla zalf. Ik heb deze vraag reeds eerder beantwoord. Zie onderstaande link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is geheel niet vreemd om om deze zalf te vragen, ook al ben je volwassen. De een is nou eenmaal bang voor naalden/ prikken en de ander niet. Geeft niets ... gewoon aan je arts vragen. Succes!
Steenuiltje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik snap je. Ik heb ook autisme en toen ik onder narcose moest was ik ook weken lang doodsbang. Ik kreeg zo'n pleister en hij werd een half uur van te voren op mn hand en binnenelleboog (ofzo) geplakt. Zodat als die niet goed in mn hand ging, kon die nog op een andere plek. Het wordt een beetje warm en als het infuus erin gaat voelde ik er niks van. Ik was weken van te voren super bang en nerveus maar toen het klaar was, viel het reuze mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 je geeft geen antwoord op de vraag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze vraagt toch ook hoe het was..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze vraagt de naam van de zalf...
Je hebt ook verdovingszalf die lidocaïne heet. Deze werkt het best als je het een uur van te voren smeert op de plek van het infuus.
Ik weet zeker dat je dit trouwens gewoon in het ziekenhuis kunt bespreken en dat ze dat heel normaal vinden. Zij weten dan ook welke zalf of creme het beste werkt voor jou en op welke plek ze bij jou gaan prikken.
Sowieso komt er altijd iemand met je praten voordat er een ingreep plaatsvindt. Dus geef het meteen aan, laat merken dat het belangrijk voor je is, dan komt het vast en zeker goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 nee deze zalf of creme heet emla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft een - terwijl hij het goed heeft. Wat denk je dat er in Emla creme aan werkzame stof zit. Lidocaine. Van mij dus een + :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel "zij"dus :-)