Wat gebeurd er als je een verdoving krijgt?

Ik kan even niet op het woord komen, maar ik bedoel zo'n verdoving in het ziekenhuis dat je in slaap valt.

Ik heb het zelf nog nooit gehad: hoe voelt dat? Knipper je met je ogen en opeens is het drie uur later? Of droom je juist?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb een aantal keren een operatie gehad, het heet een narcose trouwens.
Je voelt je wat wazig worden, je ogen kun je niet meer openhouden, en ineens ben je weer wakker op je eigen kamer.
Naar mijn weten heb ik geen van de keren gedroomd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt wel na die tijd last hebben, afhankelijk van hoe lang je onder narcose was.

Bij een korte narcose merk je niet zoveel, maar bij een lange narcose kun je last hebben van klachten als hoofdpijn, misselijk, duizelig, en soms veel honger en dorst, maar als je iets wilt eten of drinken moet je braken.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je wordt op een gegeven moment moe en je valt in slaap. als je verdoving uitgewerkt is wordt je weer wakker. Het voelt net alsof je geslapen hebt. Je bent vaak ook nog even suffig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kreeg bij mn operatie 1 mooi stickertje met koude vloeistof op mn arm , die de prik (infuus) moet verzachten later werdt t infuus aangebracht en deden ze de verdoving er in , ik had toen net een gesprek over voetbal met de dokter en toen opeens toen ik Heerenveen zij floep ik was weg. later merkte ik niks meer van de verdoving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn amandelen werden geknipt en ik moest in een soort van mondkapje ademen, na drie keer in en uit ademen werd het wazig en viel ik in slaap. later werd ik wakker was ik een beetje misselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij voelde het gewoon als een 'scenewisseling' in een film. Je voelt je wegzakken en het volgende wat je weet is dat je versuft wakker wordt in een andere setting, terwijl je weet dat je een tijd gemist hebt maar niet hoe lang en wat er gebeurd is in die tijd.

Ik droomde dus niet voor zover ik weet. Het aftellen en wegglijden in slaap en wakker worden volgden elkaar gewoon op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt idd verdoofd en dat is iets anders dan in slaap vallen dus je hebt ook geen REM-slaap waarin je normaliter droomt