Kan ik 's nachts door verkeerd ademen niet goed uitrusten?

Ik slaap gemiddeld 7 uur per nacht, maar toch word ik vaak erg moe wakker. Soms klopt mijn hart erg snel als ik wakker word en heb ik heel vaak het gevoel dat ik niet diep genoeg ademhaal. Ik haal oppervlakkig adem, ook overdag soms. Kan dit ervoor zorgen dat ik 's nachts niet goed uitrust?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Het zou wel kunnen maar het kan ook dat het te warm is, of benauwd. Of te licht

Of dat je bed niet goed ligt waardoor je onnodig veel beweegt.

Ik zou zelf beginnen iets in de slaapkamer te veranderen, bijv proberen een deur of raam op te zetten
en/of de gordijnen verder open of dicht

Helpt dat helemaal niet zou een bezoekje aan de huisarts de volgende stap kunnen zijn
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker kan dat komen door een verkeerde ademhaling. Er is een aandoening die slaapapneu heet en dan stop je vaak eventjes met ademen. Ik zou er eens mee naar de huisarts gaan, het kan namelijk getest worden met een apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien lig je wel te hyperventileren,even je huisarts inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey
het kan ook dat je huig (die zit achter in je keel)
steeds om klapt en dan stop je even met ademen
en dan word je wakker
dan kan vaker in een nacht gebeuren
daar ben je niet goed uitgerust
er bestaan een soort bitjes die je dan in moet doen
voor je gaat slapen
en dan heb je er geen last meer van
ga eens zoeken op google naar
Snurken en Apneu
Bronnen: